مدیرکل پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: ۱۵ کارگروه تخصصی موضوعی با مشارکت معاونین فرهنگی دانشگاه‌ها در این اداره کل تشکیل شده که موضوعات متعدد فرهنگی و اجتماعی را بررسی می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، مهدی بادپا در شصت و یکمین اجلاس معاونین فرهنگی و اجتماعی دانشگاه های کشور اظهار داشت: یکی دیگر از مهمترین اقدامات انجام گرفته در حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی، ایجاد سامانه فرنما است. این سامانه مجموع فعالیت های فرهنگی و اجتماعی دانشگاهیان را در بر می‌گیرد و عملکرد جامعی در رابطه با ثبت و ارائه گزارش فعالیت های فرهنگی-دانشجویی سراسر کشور دارد.

وی افزود: تاکنون ۳۷۲۰ نشریه، ۵۹۷۳ انجمن علمی، ۶۷۹۶ کانون و ۶۱۵ تشکل اسلامی در این سامانه ثبت شده است.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم همچنین بر پشتیبانی و حمایت از فعالیت های دانشجویی تاکید کرد و گفت: حمایت و اجرای اردوهای راهیان نور، تشکیل شورای هماهنگی فعالیت های فرهنگی و اجتماعی، طراحی تولید برنامه های رسانه ای و همچنین ابلاغ سیاست ها و راهبرد ها از جمله مهمترین اقدامات انجام گرفته در این حوزه است.

وی همچنین گفت: حمایت از اردوهای راویان پیشرفت از مهمترین اولویت های معاونت فرهنگی وزارت علوم است.

مدیرکل پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم همچنین با اشاره به فعالیت کانون ها در دانشگاه های کشور بیان کرد: جشنواره تئاتر دانشجویی نیز بهمن ماه ۱۴۰۲ به همت اداره کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و مرکز هنرهای نمایشی وزارت ارشاد همزمان با جشنواره تئاتر فجر برگزار می شود.

مدیرکل پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: ۱۵ کارگروه تخصصی موضوعی با مشارکت معاونین فرهنگی دانشگاه‌ها در این اداره کل تشکیل شده که موضوعات متعدد فرهنگی و اجتماعی را مورد تحلیل و بررسی قرار داده و راهکارهای لازم را به مسئولان پیشنهاد می دهد.

وی افزود: اجرای پویش های کتابخوانی نیز در برنامه های این معاونت قرار دارد. در همین راستا رویداد ملی «مثل مصطفی» برگزار می شود.

بادپا در پایان تصریح کرد: در تلاشیم تا در سال جدید فضای شادابی و نشاط در دانشگاه ههای کشور ایجاد شود.