کرج- معاون سیاسی امنیتی استاندار البرز با بیان اینکه مدیران دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در راستای رفع مسائل و مشکلات کوشا باشند، گفت: دانشگاه‌های البرز کرسی‌های آزاداندیشی را برگزار کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی ولی پوری بعد از ظهر سه‌شنبه در کمیسیون دانشجویی استان با محوریت بازگشایی سال تحصیلی جدید که در سالن جلسات معاونت سیاسی استانداری البرز برگزار شد، گفت: افزایش سطح علمی و آموزشی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی منجر به توسعه و امیدواری خواهد شد.

وی در ادامه ضمن تاکید بر آماده سازی محیط‌های دانشگاهی و آموزشی برای حضور دانشجویان در کلاس‌های درس و تهیه و تأمین تجهیزات و امکانات مورد دانشجویان در حوزه‌های رفاهی، آموزشی و فرهنگی و … تصریح کرد: دانشجویان امانتی هستند که بایستی نهایت دقت را در امورات مربوط به آینده سازان جوان استان داشته باشیم، موضوع سلامت دانشجو، کیفیت غذا و نحوه نظارت بر طبخ غذای دانشجویی مورد توجه قرار بگیرد و دانشگاه‌ها برای محیط درون دانشگاه با سلیقه خاصی زمینه‌های نوآوری را فراهم نمایند طوری که دانشجوی جدیدالورد با شور و نشاط خاصی وارد دانشگاه شوند.

وی اظهار داشت: موفقیت‌های علمی و دانشگاهی باید برجسته شود و انتظار می‌رود رؤسای دانشگاه‌ها و اساتید از ظرفیت‌های موجود نهایت استفاده را در جهت امیدآفرینی و تعمیم آن به سایر مراکز آموزش عالی داشته باشند.

ولی پوری تصریح کرد: مدیران دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان موظف هستند رفع مسائل و مشکلات دانشگاه‌ها که ممکن است باعث ایجاد نارضایتی در دانشجویان شود یا در امر خدمات رسانی به دانشجویان اختلال ایجاد نماید را به جد و مستمر تا حصول نتیجه پیگیری نمایند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز در ادامه اظهار داشت: دانشگاه‌ها کرسی‌های آزاد اندیشی را برگزار کنند تا دانشجویان نظرات خود را به صورت آزادانه بیان نمایند. مسئولین با نگاه پدرانه و مدبرانه با دانشجویان تعامل نمایند و اقدامات به گونه‌ای باشد که دانشجویان در راستای مشارکت سیاسی و حضور در پای صندوق‌های رأی و سرنوشت کشور خود سوق پیدا نمایند.

ولی پوری با تأکید بر نقش و اثرگذاری رسانه‌ها و صدا و سیما نیز گفت: با توجه به تلاش دشمن برای تضعیف نقاط قوت، لذا رسانه‌ها بر روی نقاط قوت متمرکز شوند، یکی از مهمترین محورها، پرداختن به نقاط قوت است.

وی افزود: مراکز علمی اثرگذاری بیشتری دارند و برنامه‌ریزی در این حوزه باید با برنامه‌ریزی صحیح و دقیق‌تری انجام شود.

لازم به ذکر است، در این جلسه رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی پیشنهادات و نظرات خود را در خصوص آغاز به کار هر چه بهتر سال تحصیلی مطرح کردند و تصمیمات لازم نیز در این راستا مصوب شد.