فردیس- شهردار فردیس گفت: پرچم عفاف زینبی با هدف توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار طراحی و آماده‌سازی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا احمدی‌نژاد بعد از ظهر پنجشنبه در آئین رونمایی از پرچم ۱۲ متر مربعی «عفاف زینبی» که به همت مدیریت زیباسازی شهرداری فردیس طراحی و آماده سازی شده است، اظهار کرد: پروژه توانمندسازی بانوان سرپرست خانواده از مدت‌ها پیش در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته بود.

وی بیان کرد: در همین راستا این پرچم معنوی در قالب المان حجاب و عفاف و در ابعاد ۱۲ متر مربع توسط بانوان سرپرست خانواده طراحی و دوخته شد.

شهردار فردیس با اشاره به شخصیت بزرگ و قهرمانانه حضرت زینب (س) در راه حق و عدالت تصریح کرد: حضرت زینب (س) در قیام کربلا نقش انکارناپذیری داشتند که از جمله آن می‌توان به تقویت صبر و استقامت، جهادگری و رزمندگی، دفاع از امامت، پیام رسانی و گسترش فرهنگ ناب عفاف و حجاب اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: در این پروژه سعی شده از تمامی این ارکان‌ها الگو برداری شود و با توجه به توانمندی بانوان و معرفی این عزیزان به عنوان الگو؛ علاوه بر مهارت آموزی، خود اشتغالی و خدمت رسانی، برای اولین بار در مدیریت‌شهری همراه با هنر، یک فرهنگ و منش نیک را ترویج دهیم.

احمدی‌نژاد افزود: خدمت رسانی برای قشرهای مختلف جامعه از جمله ارکان‌های مهم برش فرهنگی استان البرز می‌باشد و مدیریت شهری فردیس با رونمایی از المان عفاف زینبی در این زمینه پیشتاز بوده است.

وی متذکر شد: این پروژه به همت همکاران عزیزم در مدیریت زیباسازی شهرداری و با همکاری ۳۰ نفر از بانوان سرپرست خانواده، طی ۲۰ جلسه آموزشی توسط مدرسان زبده حوزه طراحی و نساجی اجرا شده که پس از رونمایی در ساختمان جدید شهرداری فردیس به یادگار نصب و نگهداری خواهد شد.