اصفهان- امام جمعه موقت اصفهان گفت: سفر رئیس جمهور ایران به مجمع عمومی سازمان ملل با عزت و قدرت همراه بود و او مواضع بسیار مهمی را با صراحت از تریبون سازمان ملل به گوش مردم جهان رساند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که دشمن ایران در زمان جنگ چندین کشور بودند و استکبار جهانی کمک‌های فراوانی را در زمان دفاع مقدس در اختیار صدام گذاشت، اما با رهبری‌های امام‌خمینی (ره) و دعای خیر حجت الهی به پیروزی رسید، در جبهه‌های جنگ تمام لایه‌های اجتماعی جوان‌ها و نوجوانان حضور یافتند.

وی ادامه داد: حفظ کیان کشور، تقویت انسجام داخلی و پی بردن به قوای درونی از مهم‌ترین دستاوردهای دفاع مقدس از نظر رهبر انقلاب است که جوانان امروز می‌توانند با تکیه بر همان روحیه دفاع مقدس بر تمامی مشکلات غلبه کنند.

خطیب موقت نماز جمعه اصفهان خاطر نشان کرد: سفر رئیس جمهور ایران به مجمع عمومی سازمان ملل با عزت و قدرت همراه بود و او مواضع بسیار مهمی را با صراحت از تریبون سازمان ملل به گوش مردم جهان رساند، رئیس جمهور در این سخنرانی بر مواضع صلح‌آمیز هسته‌ای ایران تاکید و نسبت به اهانت به قرآن کریم واکنش نشان داد، در حاشیه این سخنرانی رئیس جمهور دیدارهای با سران کشورهای داشتند که بازتاب متعددی داشت و پاسخ رئیس جمهور ایران به خبرنگاران آمریکایی و اجتناب رئیس جمهور آمریکا از پاسخ به سوالات خبرنگاران ایرانی حقایقی مهمی را آشکار کرد.

وی خاطرنشان کرد: همزمان با سفر رئیس جمهور به نیویورک بخشی از اموال بلوک شده ایران نیز آزاد شد، همچنین در این بین برخی از زندانیان ایرانی و آمریکایی تبادل شدند، این اتفاقات تأثیر مثبتی در رشد اقتصادی، جلوگیری از تورم خواهد داشت، آمریکایی‌ها در این موضوع مجبور به تعامل و عقب نشینی در مواضع خود شدند.

آیت‌الله مهدوی تاکید کرد: در هفته گذشته با همت نیروهای امنیتی ضربات بسیار خوبی به گروه‌های تروریستی وارد شد، همچنین در سالگرد اغتشاشات دشمنان به دنبال تحریک مردم بودند اما مشخص شد فریب‌خوردگان سال گذشته به اشتباه خود پی بردند.

وی با اشاره به افت فرهنگی در سطح جامعه گفت: یکی از موضوعات حجاب است که امروزه کسانی که بی‌حجابی را به مردم تحمیل می‌کنند مزدور دشمنان هستند و در این میان نیازمند به جهاد تبیین هستیم.

امام جمعه موقت اصفهان معتقد است که با توجه به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها با ابتکارات جدید معارف را به نسل امروز باید منتقل کرد و آگاه باشیم که دشمنان همواره در حال تلاش هستند و ما باید در مواجه با آن توانمند باشیم.

وی گفت: امام عسکری (ع) در خصوص ویژگی افرادی که مردم در زمان غیبت می‌توانند به آنان مراجع کنند فرمودند که ابتدا این فرد باید فقیه و همچنین حافظ نفس و دین خود و با هوای نفس خود مخالف باشد و مطیع امر امام خود باشد، امام عسکری (ع) می‌دانستند مردم در زمان غیبت نیاز به رهبر آسمانی دارند.