همدان- فرماندار همدان گفت: شهر جورقان از قافله مسکن عقب مانده و هنوز زمین مورد نیاز در این شهر تامین نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مسلم مخفی بعدازظهر دوشنبه در کارگروه امور زیربنایی و تأمین مسکن شهرستان همدان اظهار کرد: بسته تشویقی ۱۹ بندی ابلاغ شده تأثیر قابل توجهی در پیشبرد اهداف قانون جهش تولید مسکن با بازآفرینی بافت‌های فرسوده شهری دارد.

وی افزود: بافت فرسوده در رفع مشکل مسکن بویژه در سکونت گاه‌های حاشیه شهر راهگشاست و این بسته تشویقی با همکاری شهرداری‌ها باید عملیاتی شود.

فرماندار همدان با بیان اینکه شهر جورقان از قافله مسکن عقب مانده و هنوز زمین مورد نیاز در این شهر تأمین نشده است، گفت: ۱۲ هزار و ۴۱۰ واحد مسکونی در شهر همدان در حال احداث داریم.

مخفی خاطرنشان کرد: اولویت تخصیص واحد مسکونی بر اساس واریز آورده متقاضیان در موعد مقرر است.

وی با بیان با توجه به تجربیات مسکن مهر و پیش بینی کاربری‌های عمومی در پروژه‌های مسکن در دست اجرا دستگاه‌های اجرایی و خدماتی ذیربط پروژه‌ها و اعتبارات مورد نیاز را پیگیری کنند، بیان کرد: بازنگری طرح‌های هادی مطالبه جدی روستاییان است و انتظار می‌رود توسط بنیاد مسکن به کار سرعت داده شود.

فرماندار همدان عنوان کرد: با اصلاح طرح هادی تقاضای مسکن در شهر کاهش می‌یابد.

وی افزود: جهاد کشاورزی در بحث تأمین زمین مورد نیاز طرح‌های مسکن با استفاده از ظرفیت‌های قانونی بویژه در زمین‌هایی که فاقد آب، کشت و مجاور بافت مسکونی است همکاری نماید.

مخفی خاطرنشان کرد: بانک‌ها مکلف به پرداخت تسهیلات مقاوم سازی مسکن هستند. عملکرد برخی از بانک‌های عامل در بحث پرداخت تسهیلات مقاوم سازی در سطح شهرستان مطلوب نیست.

وی عنوان کرد: با هم افزایی شهرداری و راه و شهر سازی پیش بینی ۱۱۰ هکتار زمین جهت الحاق به اراضی مسکونی شهر همدان در دستور کار است که امیدواریم سریع‌تر به نتیجه برسد.