بیرجند- فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: بازسازی بخش‌هایی از عملیات والفجر ۹ در نمایشگاه «فتح قله ها» انجام می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمد رضا مهدوی دوشنبه شب در حاشیه افتتاح نمایشگاه رزمی فرهنگی «فتح قله ها» که به مناسبت هفته دفاع مقدس برپا شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نمایشگاه «فتح قله ها» همزمان با هفته دفاع مقدس با هدف پاسداشت هفته دفاع مقدس و نمایش زحمات رزمندگان در هشت سال جنگ تحمیلی برای دفاع از میهن برپا شده است.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی ادامه داد: برپایی این نمایشگاه به منظور آشنایی نسل جوان با گوشه هایی از زحمات رزمندگان اسلام در دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران است.

آشنایی با عملیات های هشت سال دفاع مقدس

مهدوی از بازسازی و طراحی بخش‌های از عملیات والفجر ۹ در این نمایشگاه خبر داد و افزود: در راستای این نمایشگاه مردم عزیز ما با بخش هایی از عملیات های نظامی هشت سال دفاع مقدس آشنا می شود.

وی افزود: بخش های نمایشگاه «فتح قله ها» براساس خاطرات رزمندگان از هشت سال دفاع مقدس است که در قالب غرفه های رزمی و دفاعی در این نمایشگاه به تصویر کشیده شده است.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوعات فرهنگی که امروز در جامعه با آن روبه رو هستیم تعدادی از غرفه های نمایشگاه به موضوعات فرهنگی اختصاص یافته است که زحمات و تلاش های نهادها، ادارات و دستگاه های که متولی امر فرهنگی است.

معرفی دستاوردهای دفاعی نیروهای مسلح در نمایشگاه

مهدوی ادامه داد: همچنین در نمایشگاه فتح قله ها بخش هایی از دستاوردهای دفاعی نیروهای مسلح و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که بر مبنای خودباوری، اتکا به توان داخلی بدست آمده جهت آشنایی و انتقال به نسل جوان در غرفه هایی از این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

وی ادامه داد: نمایش این دستاوردها و پیشرفت ها در ضریب امنیت کشور موثر است و همچنین باعث ترس دشمنان جمهوری اسلامی شده است.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) گفت: این نمایشگاه بیانگر توانمندی ها، خودباوری ها و اقداماتی است که توسط همه رزمندگان، ایثارگران و نهادهای دولتی انجام شده و پیشرفت، پویایی، امید و حرکت رو به جلو را به ملت ما و ناامیدی را به دشمن هدیه می دهد.

مهدوی ادامه داد: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند: به فتح قله ها نزدیک هستیم و بی شک این اقدامات و دستاوردها ما را به فتح قله ها نزدیک می کند.

وی افزود: وانشاءالله بتوانیم دست در دست هم از رسالتی که بر دوش ما گذاشته شده و دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی حفاظت و پاسداری کنیم.

گفتنی است نمایشگاه فتح قله ها از دوشنبه ۳ مهرماه تا جمعه ۷ مهر بعدازظهر ها از ساعت ۱۶ تا دو ساعت بعد از غروب در منطقه بیدخت جهت بازدید عموم مردم دایر است.