بوشهر- معاون تربیت بدنی و سلامت استان بوشهر گفت: دختران بوشهری مقام اول المپیاد کشوری دادرس را کسب کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی عباسیان ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یازدهمین مرحله کشوری المپیاد دادرس به میزبانی استان فارس از ۱۷ لغایت ۲۵ شهریور در مرکز آموزش عالی شهید مطهری دانشگاه فرهنگیان برگزار و آماده‌ترین تیم‌ها در کشور اعلام شدند.

معاون تربیت بدنی و سلامت استان بوشهر گفت: دانش آموزان دختر تیم دادرس استان بوشهر با کسب مقام اول در یازدهمین دوره المپیاد دانش آموزی کشور، افتخاری دیگر برای آموزش و پرورش استان بدست آوردند.

وی افزود: تیم دادرس دبیرستان بنت الهدی شهرستان جم به عنوان نماینده استان بوشهر در این مرحله از مسابقات حضور پیدا کرد و پس از گذراندن آزمون‌های کتبی و عملی موفق به کسب مقام اول کشوری شد.

عباسیان خاطر نشان کرد: دختران دادرس بوشهری با کسب رتبه اول آیتم پانسمان و بانداژ، رتبه دوم آیتم اسکان اضطراری و مقام سوم آیتم شکستگی و آتل‌بندی در مجموع توانست بر سکوی اول این دوره از مسابقات بایستد.

در پایان رقابت‌های المپیاد آماده دانش آموزان دختر دادرس، استان بوشهر رتبه اول، استان گلستان رتبه دوم و دو استان خوزستان و فارس رتبه سوم مشترک را کسب کردند.

دادرس مخفف «دانش‌آموزان آماده در روزهای سخت» است که سازمان جوانان جمعیت هلال احمر این طرح را با هدف خودامدادی، دگر امدادی، ترویج فرهنگ نوع‌دوستی، کمک به دیگران و نهادینه‌سازی این فرهنگ در بین جوانان و به خصوص دانش‌آموزان با همکاری وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌کند.