ایلام-فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) ایلام با اشاره به اینکه مردم ایوان در دفاع مقدس حماسه ها آفریدند، گفت: استکبار به دنبال ضربه زدن به نظام است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار جمال شاکرمی عصر سه شنبه در یادواره شهدای امنیت شهرستان ایوان با تبریک هفته دفاع مقدس گفت: در دوران دفاع مقدس وضعیت کشور عزیزمان ایران اسلامی مناسب نبود، چرا که به تازگی انقلاب رخ داده بود و هنوز آنطور که باید و شاید شاکله نظام شکل گرفته نشده بود.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام با اشاره به علل وقوع جنگ هشت ساله اظهار کرد: علت وقوع جنگ را در دو موضوع می‌توان بیان کرد مورد اول تاثیر انقلاب اسلامی و دیگری خلاء قدرت، که دشمن بر روی این دو موضوع تمرکز کرده بود.

سردار شاکرمی تصریح کرد: پیروزی انقلاب اسلامی سبب آن شد که انقلاب به خارج از مرزها سرایت کند و تاثیر خودش را در منطقه بنماید و دشمن بر این موضوع واقف بود و می‌دانست که این موضوع یک تهدید است.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام با اشاره به موضوع خلاء قدرت به عنوان یکی از موضوعات آغازگر جنگ هشت ساله بیان کرد: در دوران دفاع مقدس دشمن در معادلات و تحلیل‌های خود با این موضوع دست و پنجه نرم می‌کرد که در داخل کشور خلاء قدرت وجود دارد و با این تفکر که می‌توان به اهداف خودشان برسند جنگ را آغاز نمودند.

وی ادامه داد در دوران جنگ هشت ساله هنوز ارتش و سپاه آنطور باید و شاید شکل نگرفته بود، در مقابل، جنگ در نقاط مختلف کشور به صورت قومی قبیله‌ای و به صورت خودجوش اداره می‌شد.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام با به اشاره به سفر رئیس جمهور به سازمان ملل گفت: سخنان رئیس جمهور نشانگر این است که امروز اقتدار ایران اسلامی طوری در جهان گسترش پیدا کرده است که به عنوان یک کشور تاثیرگذار در معادلات سیاسی از نظام جمهوری اسلامی یاد می‌کنند.

وی در پایان گفت: شهرستان ایوان مهد پایداری و مقاومت است، چرا که در این شهر شهید پرور شهدایی وجود دارد که خانواده‌هایشان همچنان چشم انتظار پیکر مطهر آنان هستند و این نشانگر آن است که در دوران دفاع مقدس جوانانی بودند که جانانه به میدان آمدند و با نثار جانشان نگذاشتند یک وجب از خاک ایران اسلامی به دست دشمن بیافتد.