زنجان- رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با تاکید بر اینکه حقایق دفاع مقدس باید برای نسل جوان تبیین شود، گفت: دفاع مقدس در سایه مجاهدت‌ها به پیروزی رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن بختیاری، روز چهارشنبه در مراسم بزرگداشت سالروز آغاز ولایت حضرت ولیعصر (عج) و گرامیداشت هفته دفاع مقدس با عنوان امتداد ظهور در مرکز همایش‌های بین‌المللی روزبه، گفت: حقایق دفاع مقدس باید به نسل جوان تبیین شود و ارزش‌ها و حماسه‌های این دوران به شکل صحیح بازگو شود.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس در سایه مجاهدت‌ها به پیروزی رسید، افزود: در هشت سال، ایران اسلامی نه آغاز کننده جنگ و نه ادامه دهنده آن بوده است، بلکه دفاع همه‌جانبه از خاک و ناموس این سرزمین، هدف اصلی رزمندگان بوده است تا از ارزش‌های این کشور و از دین و اعتقادات آن محافظت کنند.

بختیاری به رشادت‌های رزمندگان اسلام و قهرمانان هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: توانایی این عزیزان در به کارگیری و استفاده از ادوات نظامی، بیشتر از اهداف تعریف شده در ساخت این ادوات بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه حقایق دفاع مقدس باید به نسل جوان تبیین شود، افزود: خلبانانی که با رشادت‌ها و دلیری جان خود را در معرض خطر قرار می‌دادند، تا هواپیماهای با توان نظامی بالاتر را ساقط کنند، نمونه‌هایی است که در دنیا کمتر نمونه و مشابهی برای آن وجود دارد.

بختیاری به کاربردن واژه دفاع مقدس را بهترین جایگزین برای واژه جنگ تحمیلی و یا جنگ ایران و عراق خواند و افزود: در این هشت سال، ایران اسلامی نه آغاز کننده جنگ و نه ادامه دهنده آن بوده است، بلکه دفاع همه‌جانبه از خاک و ناموس این سرزمین، هدف اصلی رزمندگان بوده است تا از ارزش‌های این کشور و از دین و اعتقادات آن محافظت کنند. در حقیقت شهدای هشت سال دفاع مقدس، حق بزرگی به گردن همه ملت ایران دارند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، به مقام والای رزمندگان و بازماندگان آن ادای احترام کرد و ادامه داد: ما وظیفه داریم از این افراد به عنوان اسطوره‌های شجاعت و رشادت برای بیمه کردن ارزش‌های والا و معرفی آنها به نسل‌های جوان، اهتمام ورزیم.

بختیاری به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با پیشکسوتان دفاع مقدس مبنی بر تبیین ارزش‌های دفاع مقدس اشاره و خاطرنشان کرد: با وجود همه کارهایی که تا کنون صورت گرفته است بازهم نتوانسته‌ایم آن‌طور که باید و شاید حق مطلب را ادا کنیم که در این خصوص حضور این افراد و بیان حقایق اتفاق افتاده در آن برهه تاریخی، برای آشنایی نسل جوان بسیار کمک کننده و راهگشاست.

وی تصریح کرد: اینکه بگوییم کشوری به عنوان محور مقاومت نام گرفته، به زبان سهل و آسان است، زیرا برای رسیدن به چنین درجه‌ای، باید افراد زیادی از زندگی، جوانی و از همه چیزشان بگذرند.

رئیس علوم پزشکی زنجان افزود: سعی داریم در برنامه‌های آینده بیشتر از وجود این عزیزان استفاده کرده و در حد توان بتوانیم رشادت‌های این عزیزان را به نسل جوانمان معرفی کنیم.