بابلسر- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور از ثبت ۵۵ هزار درخواست سرمایه گذاری در کشور خبر داد و گفت: برای ۲۹ هزار درخواست سال قبل مجوز صادر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن کوشش تبار پیش از ظهر چهارشنبه در همایش ملی گردشگری با بیان اینکه دولت سیزدهم آرزوی بزرگ گردشگری و لغو روادید را با همت رئیس جمهور محقق کرده است، افزود:

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در حوزه دیپلماسی برای تبادلات با کشورهای مختلف گفت: این اقدامات می‌تواند موتور محرکه اقتصاد کشور را به حرکت درآورد و باید دولتمردان به خوبی حمایت داشته باشند.

وی بر لزوم تکمیل زنجیره در حوزه گردشگری تاکید کرد و گفت: گردشگری از دید هیچ کسی نباید مغفول واقع شود زیرا این صنعت در توسعه اقتصادی و اجتماعی نقش ایفا می‌کند.

کوشش تبار با بیان اینکه بسیاری از صاحب نظران از گردشگری اعتقاد دارند ایران دهمین کشور تاریخی پرجاذبه است و پنجمین کشور دارای بیشترین جاذبه طبیعی است، افزود: باید بیشترین تلاش را برای بهره‌مندی از این ظرفیت داشته باشیم.

وی با اشاره به گسست جدی در گردشگری در دنیا گفت: در سال ۲۰۲۰ حدود ۴۰۷ میلیون گردشگر در جهان بازدید داشتند و اکنون هنوز از وضعیت مطلوب گردشگری عقب هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور گفت: با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ در کشور ۲۵ میلیون سفر انجام شد، گفت در سال گذشته ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار گردشگر سفر کردند و امسال ۳ میلیون و ۳۵۴ هزار نفر گردشگر خارجی وارد کشور شدند.

کوشش تبار با بیان اینکه در سال قبل ۲۵ هزار و ۶۱۷ طرح سرمایه گذاری در کشور فعال بود، گفت: سال گذشته از پنج هزار و ۸۱۷ طرح ۳۹۰ پروژه مربوط به گردشگری بود و در استان مازندران هزار و ۲۷۹ درخواست حوزه گردشگری ثبت شد ۴۸۰ که طرح مجوز گرفت و این میزان در کشور ۵۵ هزار درخواست بود که برای ۲۹ هزار فقره مجوز صادر شد.