یزد- مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به اینکه کار جذب پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش در یزد انجام نشده است، گفت: نیروهای آموزش و پرورش برای جبران کمبود معلم بسیج می‌شوند.

محمدکاظم رحیمی نژاد در حاشیه مراسم گردهمایی مدیران آموزش و پرورش استان یزد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: آزمون استخدامی آموزش و پرورش انجام شد و نیروهای پذیرفته شده نیز اعلام شدند اما به دلیل سطح پایین نمرات، کار جذب آنها به تعویق افتاد و بخشی از ردیف‌های استخدامی آموزش و پرورش یزد محقق نشد.

وی با اشاره به اینکه این امر سبب می شود تا امسال با کمبود نیرو به ویژه در برخی شهرستان‌ها مواجه شویم، افزود: در این گردهمایی تلاش شد تا با برخی اقدامات، از ظرفیت نیروهای مختلف در مدارس استفاده شود.

رحیمی نژاد ادامه داد: بر این اساس، نیروهای خرید خدمتی که با آزمون برگزار شده، به استخدام آموزش و پرورش در نیامده‌اند، به کار گرفته خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد یادآور شد: همچنین سقف حق التدریس‌ها نیز برداشته شد تا از این طریق بتوانیم از ظرفیت معلمان شاغل نیز برای جبران کسری نیرو استفاده کنیم.

رحیمی نژاد عنوان کرد: مجوز بکارگیری نیروهای بازنشسته نیز اخذ شده ضمن اینکه از نیروهای اداری در ساعات غیراداری برای اداره مدارس کمک خواهیم گرفت.

وی تصریح کرد: پیگیریم در برخی شهرستان‌ها که وضعیت نیرو حاد است، افرادی پذیرش شده‌ای که برای مصاحبه دعوت شدند اما سطح نمره آنها پایین است را به کار بگیریم تا روند اداری مصاحبه و جذب آنها انجام شود.