همدان-امام جمعه ملایر دفاع به موقع از ولایت و حفظ وحدت در مواقع حساس را از موارد مهم در یک جامعه دانست و گفت: کسی که موجب به هم زدن وحدت و جامعه شود قطعاً در مسیر بیراهه و ابلیس حرکت می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد علی ارزنده، ظهر امروز در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه ملایر ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی اظهار کرد: بعثت انبیای الهی و ارسال کتب تماماً برای هدایت بشر است.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) به عنوان ختم رسل علاوه بر هدایت بشر مایه رحمت الهی بوده ضمن گرامیداشت هفته وحدت گفت: وحدت مهمترین و واجبترین عمل در جامعه برای حفظ و تداوم هر دین، مذهب، آئین و مکتبی است.

وی با تاکید بر اینکه برخی افراد به خاطر حزب و جناح و غلبه‌های نفسانی خواسته و یا ناخواسته موجب ایجاد اختلاف در جامعه می‌شوند، افزود: در واقع این افراد بویی معنویت دفاع از اهل بیت، ولایت و رهبری نبرده و به اختلافات بیشتر دامن می‌زنند.

ارزنده دفاع به موقع از ولایت و حفظ وحدت را از موارد مهم در یک جامعه دانست و تصریح کرد: کسی که موجب به هم زدن وحدت و جامعه شود قطعاً در مسیر بیراهه و ابلیس حرکت می‌کند.

وی با گریزی به جنگ ترکیبی سال گذشته دشمن علیه کشورمان گفت، در این جنگ ترکیبی ملت ایران با بصیرت و آگاهی و رهنمودهای مدبرانه رهبری این هجمه‌ها با شکست مواجه شد.

وی ضمن گرامیداشت روز فرماندهان دفاع مقدس افزود: فرماندهان ما در دوران دفاع مقدس تازه جوان بودند و هنوز به سن کامل جوانی نرسیده بودند اما سیر الهی را طی کردند و با پا گذاشتن روی نفس خود به این مقام والا نائل آمدند.

ارزنده در پایان ضمن تبریک هفتم مهر ماه به عنوان روز آتش نشانی به این قشر از خود گذشته یادآور شد: این روز متعلق به مردان بزرگی است که در سخت‌ترین لحظه به دل آتش می‌زنند که نمونه آن شهدای حادثه پلاسکو در سالهای گذشته بود.