معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: هدف اصلی این است که ما از همه توان دانشجویان برای رسیدن به مرجعیت علمی استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، یونس پناهی، در نشست خبری بیست و چهارمین کنگره ملی و دهمین کنگره بین‌المللی سالیانه دانشجویان علوم پزشکی کشور، اظهار داشت: هدف اصلی این است که ما از همه توان دانشجویان برای رسیدن به مرجعیت علمی استفاده کنیم.

وی افزود: دانشجویان ما در طول دوران تحصیل باید علاوه بر علم به فناوری هم توجه کنند

پناهی گفت: به فرمایشات رهبری که فرمودند به سمت تولیدات بروید و در کنار مرجعیت علمی به حل مسائل و مشکلات علمی با همین پژوهش‌ها بپردازید و تحقیقات را مسئول محور و فناورانه انجام دهید.

وی افزود: عموماً کارهای دانشگاه مسئله محور است و چقدر خوب است که دانشجویان ما در نشست‌های دانشجویی شرکت و تبادل اطلاعات داشته باشند و سازمانی کار کردن را یاد بگیرند.

پناهی گفت: دانشگاه‌های ما باید متناسب با نیازهای جامعه کار انجام دهند دانشگاه‌های ما باید بشوند دانشگاه‌های نسل چهار یا دانشگاه‌های اجتماعی و وارد جامعه شدند و بدانند در جامعه چه مسائل و مشکلاتی وجود دارد و متناسب با آن تحقیقات را پیش ببرند.

وی افزود: خوشبختانه ما این مسائل و مشکلات جامعه را در ۲ سال گذشته در وزارت بهداشت رصد کردیم و این نیازها تحت عنوان تمهیدات سلامت مشخص شده ودر اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار دادیم.

پناهی در پایان گفت: قراردادی با هر دانشگاه بسته شده که متناسب با سیاست‌های دانشگاه مسئله محور کار کنند و امید داریم نمادی از این فعالیت‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی که توسط دانشجویان ما انجام شده در این هفته شاهد باشیم.