سنندج- سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان گفت: از سوی بنیاد علمی آموزشی قلم چی بیش از ۶ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان کردستان اهدا شده است.

معصومه حسنی خونسار در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: کتاب‌های اهدایی شامل دو هزار و ۱۱۶ جلد کتاب از منابع آموزشی قلم‌چی برای دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی (ابتدایی، متوسطه اول و دوم و کنکوری‌ها) و سه هزار و ۹۲۵ جلد کتاب گروه کودک از سه انتشارات (مبتکران، نردبان و پرستو) بوده است.

وی عنوان کرد: کتاب‌های اهدایی توسط انتشارات قلم چی با حضور نمایندگان این مؤسسه و رئیس مجمع خیرین کتابخانه ساز استان در کتابخانه مرکزی سنندج به نمایندگان کتابخانه‌های عمومی تحویل داده شد.

وی ارزش کتاب‌های اهدایی را بالغ بر ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برشمرد و بیان کرد: کتاب‌های اهدایی به زودی در قفسه‌های ۵۳ باب کتابخانه عمومی در کتابخانه‌های عمومی استان قرار می‌گیرد تا علاقمندان و به ویژه متقاضیان حضور در کنکور سراسری از آنها استفاده کنند.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان با تقدیر از فعالیت‌های بنیاد قلم چی، تصریح کرد: این بنیاد هر سال علاوه بر فعالیت‌های عام‌المنفعه، اقدام به اهدای کتاب به کتابخانه های عمومی در مناطق مختلف کشور می‌کند و این امر در غنی سازی منابع کتابخانه ای بسیار تأثیرگذار است.

حسنی خونسار گفت: اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی امری پسندیده و بسیار ارزشمند است و می‌تواند علاوه بر ارتقای سرانه منابع کتابخانه‌ای، به جذب کتاب‌خوانان بیشتر برای حضور در این نهاد فرهنگی کمک کند.

وی اضافه کرد: بنیاد علمی آموزشی قلم چی در سال‌های گذشته نیز چند هزار کتاب کمک آموزشی به کتابخانه‌های عمومی استان کردستان اهدا کرده است.