سمنان- رئیس مرکز پایش فقر کمیته امداد از راه‌اندازی «سامانه سخا» ویژه خدمت رسانی به نیازمندان و فقرا خبر داد و گفت: تاکنون شش هزار خیریه در این مورد ثبت نام و با کمیته امداد همکاری دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم باغبانی ظهر شنبه در جلسه شورای معاونان کمیته امداد استان سمنان به میزبانی سالن جلسات این اداره کل از راه اندازی سامانه سخا خبر داد و ابراز کرد: راه‌اندازی سامانه خیر و احسان در کمیته امداد راه اندازی و در زمینه رفع فقر فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه هدف از راه‌اندازی این سامانه، ایجاد عدالت در توزیع کمک‌های مردمی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد است، افزود: تا کنون شش هزار خیریه در سراسر کشور در سخا نام نویسی و با کمیته امداد همراهی دارند.

رئیس مرکز پایش فقر کمیته امداد دوری از هرگونه موازی کاری‌ها در انجام خدمت‌رسانی‌ها را مزیت سخا دانست و ابراز کرد: کمک‌ها در قالب این سامانه هدفمند تر صورت خواهد گرفت.

باغبانی با اشاره به اینکه سامانه سخا بر اساس شاخصه‌های دقیق اقتصادی، اطلاعات بانکی و… مردم طراحی‌شده است، گفت: این سامانه همچنین نیازمندان را شناسایی کرده و ضمن تشخیص نیازهای آنان، اولویت‌بندی کمک‌ها صورت می‌پذیرد.

وی افزود: سخا این امکان را به مؤسسات خیریه می‌دهد تا به تسهیل رصد خانواده‌های نیازمند و دسته‌بندی دقیق نیازهای آنان بپردازند در نتیجه کمک‌ها بسیار هدفمند خواهد بود.

رئیس مرکز رصد فقر کمیته امداد ادامه داد: در این سامانه شناسایی فعال نیازمندان صورت می‌گیرد، به این معنا که افراد دهک‌های پایین جامعه که تحت پوشش هیچ ارگان و نهاد حمایتی قرار ندارند شناسایی‌شده و نیاز آن‌ها را هم مشخص می‌کند.