سنندج_ استاندار کردستان گفت: برگزاری جشنواره موسیقی اقوام ایرانی فرصتی برای آشنایی نسل نو با ظرفیت‌های ایران زمین و شناسایی فرصت‌های استان توسط مسئولان است.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی‌کوشا شنبه شب در آئین افتتاحیه نخستین جشنواره موسیقی اقوام ایرانی با خیرمقدم به مسئولان کشوری و استانی و هنرمندان موسیقی اقوام کشور و تبریک هفته دولت و میلاد حضرت محمد (ص) اظهار کرد: افتخار داریم در شهر سنندج و استان ۱۸ هزار شهید مهاجر و ۵ هزار و ۵۰۰ شهید انصار، استان چهره‌های برجسته علم، عرفان و اخلاق، هنرمندان به نام و بلندآوازه و مردمان سخت‌کوش، مهمان‌نواز و فرهنگی و فرهنگ‌دوست میزبان جشنواره موسیقی اقوام ایرانی هستیم.

وی افزود: امروز با حضور همه اقوام این رویداد فاخر فرهنگی را در سنندج جشن می‌گیریم و مردم سراسر کشور از طریق کانال‌های رسانه ملی از هنر و موسیقی ایران زمین در این روزها بهره‌مند می‌شوند.

استاندار کردستان یادآور شد: جشنواره موسیقی اقوام موسوم به موسیقی سنه (سنندج) در راهبردی است که مقام معظم رهبری در سفر به کردستان در سال ۱۳۸۸ همه ما را به آن سمت هدایت کردند و فرمودند کردستان استانی فرهنگی است و باید روی ظرفیت‌های فرهنگی کردستان متمرکز شویم و سرمایه‌گذاری کنیم.

زارعی‌کوشا با اشاره به ایده این جشنواره بیان کرد: در سفر دکتر جبلی در اردیبهشت ماه امسال به کردستان ایده این جشنواره مطرح و امروز تحقق یافت و میزبان هنرمندان موسیقی اقوام ایرانی هستیم.

وی خاطر نشان کرد: کردستان مملو از ظرفیت‌های فراوانی از مواهب خدادادی است که موسیقی به عنوان میراثی ناملموس از جمله آن است که در نوشته پژوهشگران هنر و مورخان از اصیل‌ترین خاستگاه‌های موسیقی جهان است و شاید قدیمی ترین مستندات که مربوط به چهارصد سال قبل از میلاد مسیح است مربوط به موسیقی این قوم و منطقه است.

زارعی کوشا تصریح کرد: برگزاری این جشنواره فرصتی برای آشنایی نسل نو با ظرفیت‌های ایران زمین و مسئولان برای شناسایی فرصت‌های استان است تا کردستان را بیشتر معرفی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در کنار این اقدامات فرهنگی روز گذشته مهمانی امت احمد در شهر سنندج با جمعیتی بالغ بر یکصد هزار نفر در این جشن برگزار شد و در مریوان نیز پنج شنبه ششم مهر مراسم هفته وحدت با جمعیت بی شمار مردمی شکل گرفت که این حجم از حضور در یک برنامه که نشان از همدلی و وحدت مردم کردستان بود شکل گرفت.

وی اضافه کرد: در دولت سیزدهم قدم‌های بزرگی برای پیشرفت کردستان برداشته شد و دو هفته آینده بیش از سی هزار میلیارد تومان در کردستان پروژه کلان را مورد بهره‌برداری قرار خواهیم داد و برای استان پرظرفیت قدم بزرگی برخواهیم داشت.
در این مراسم از خانواده‌های شهیدان هنرمند فارس خالدی، شهید مصلح مرادی، شهید فریدون نعمتی و شهید پیمان ویسی تجلیل شد.