بیجار- استاندار کردستان گفت: ارزش فعلی راه آهن همدان - سنندج بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد تومان است و به زودی این پروژه در کردستان افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی‌کوشا ظهر یکشنبه در جریان عملیات ساخت پست برق ۲۰ کیلوولت مجتمع گندله سازی کردستان اظهار کرد: خوشبختانه یک کار بزرگ و با برنامه‌ریزی مدون در شرکت صبا امید غرب کشور انجام شده که نشان از موفقیت کارکنان است و اکنون اتفاقات خوبی در منطقه در حال انجام است.

وی با تاکید بر توسعه شهر یاسوکند بیجار به اهمیت تخصیص زمین توسط منابع طبیعی پرداخت و گفت: لازم است منابع طبیعی در تخصیص زمین همکاری لازم را با کارخانه صبا امید غرب داشته باشد تا منجر به توسعه کارخانه و منطقه شود.

استاندار کردستان تصریح کرد: پوشش آنتن موبایل و تلفن همراه در این منطقه ضعیف است و باید اقدام اساسی در این راستا صورت گیرد.

لزوم پیشگیری از خام‌فروشی در معادن

زارعی‌کوشا به اهمیت پیشگیری از خام‌فروشی پرداخت و اضافه کرد: از اولویت‌های دولت سیزدهم توجه به زنجیره ارزش افزوده به ویژه در حوزه معادن و پیشگیری از خام فروشی است که اقداماتی هم شکل گرفته است.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری دولت در کردستان به ویژه در شهرهای بیجار و قروه بیان کرد: کردستان نیازمند توجه بیشتر شرکت‌های خصوصی است و بی‌شک دولت نگاه ویژه‌ای برای کاهش محرومیت‌زدایی در کردستان دارد.

رتبه بودجه کردستان به ۱۴ ارتقا یافت

استاندار کردستان به میزان شاخص اعتبارات استان پرداخت و تصریح کرد: رتبه بودجه استان در سال ۱۴۰۱ از رتبه ۳۱ به ۲۴ رسید اما امسال این رتبه به ۱۴ ارتقا پیدا کرده است.

زارعی کوشا به اهمیت حساب‌های بانکی معادن پرداخت و افزود: پتروشیمی استان و معدن طلای قروه حساب‌های بانکی خود را به استان منتقل دادند و در بیجار هم این اتفاق باید بیفتد.

وی گفت: با محدودیت منابع بانک‌ها در استان روبرو هستیم اما بانک صنعت و معدن همکاری خوبی را در استان کردستان دارد.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه صنعتی شدن کردستان در حال انجام است، گفت: باید بیشتر در راستای توسعه استان گام برداریم و قرار است بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه در سفر ریاست جمهوری به استان افتتاح شود که بی‌سابقه است.

زارعی کوشا به راه آهن همدان- سنندج اشاره و بیان کرد: قطعه همدان در سال ۹۶ افتتاح شد و تا سال ۱۴۰۱ حدود ۶۳ درصد پیشرفت داشت اما در سال‌جاری با ۳۶ درصد پیشرفت روبرو بوده است.

وی عنوان کرد: ارزش فعلی این راه آهن بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد تومان است و اعتبارات راه آهن نیز از مهر پارسال تاکنون به یک‌هزار و ۱۰۴ میلیارد افزایش یافته است.

حضور مردم در مهمانی امت احمد وحدت کردستانی‌ها را به تصویر کشید

استاندار کردستان همچنین به برگزاری جشن بزرگ مهمانی امت احمد در سنندج و مریوان پرداخت و اضافه کرد: مردم با حضور خود در این جشن وحدت و همدلی را به تصویر کشیدند.

شرکت صبا امید غرب خاورمیانه در نظر دارد کارخانه گندله‌سازی در حوزه جغرافیایی شهرستان بیجار، کیلومتر ۶ سه راهی حسن آباد یاسوکند به سمت این شهر را با ظرفیت سالانه ۹۲۰ هزار تن گندله احداث کند.

عملیات ساخت پست برق ۲۰ کیلوولت مجتمع گندله سازی کردستان امروز با حضور استاندار کردستان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی آغاز شد.