بوشهر- فرماندار بوشهر گفت: زیرساخت‌های کتابخانه‌ها و مراکز فرهنگی در شهرستان بوشهر تقویت می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، صالح رحیمی صبح دوشنبه در آئین بازگشایی کتابخانه چغادک با قدردانی از افرادی که در این پروژه مشارکت داشتند و با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی، تصریح کرد: کتاب از مقوله‌هایی است که خواندن آن باعث رشد فکر و اندیشه و باز شدن دید انسان می‌شود.

فرماندار بوشهر افزود: امروز دنیا متفاوت از گذشته شده و ساختار آن تغییر کرده و به سرعت در حال حرکت به سمت تکنولوژی‌های پیشرفته و هوش مصنوعی است، ما هم باید در حوزه کتاب و کتابخوانی متناسب با پیشرفت علم و تکنولوژی با راه اندازی کتابخانه های دیجیتال به این سمت حرکت کنیم.

امام جمعه چغادک نیز ضمن تشکر از دست اندرکاران تعمیر و باز سازی این کتابخانه و با بیان اینکه جدای از مشکل زیرساختی کتابخانه ها در سطح کلان، ما مشکل کتابخوانی داریم، اظهار کرد: مشکل اصلی ما در سطح کلان، کمبود کتابخوان است به همین دلیل از حیث نرم افزاری لازم است که بر روی این مسئله جدی تر عمل شود.

حجت الاسلام رضا خدری تأکید کرد: باید طرحی اندیشیده و فرهنگ سازی شود که مردم خصوصاً قشر جوان بیشتر جذب فضاهای کتابخوانه ای و به طبع آن ترویج فرهنگ مطالعه شود.

علی زارعی شهردار چغادک نیز با بیان اینکه کتابخانه سرمایه گذاری برای آینده شهر است، افزود: کتابخانه شهید آوینی تنها کتابخانه چغادک است که در بخش شرقی چغادک واقع شده و بخاطر بُعد مسافت، مردم بخش غربی از نعمت کتابخانه محروم هستند، شهرداری و شورای شهر چغادک این آمادگی را دارد که در این بخش، زمینی جهت ساخت کتابخانه در اختیار اداره کل کتابخانه های عمومی استان قرار دهد.

در پایان این نشست، از غلامحسین پورمحمد مسئول کتابخانه عمومی شهید آوینی شهر چغادک و سایر دست اندرکاران بازطراحی و تعمیر این کتابخانه با اهدای لوح سپاس، قدردانی به عمل آمد.