اردبیل-مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: برای اقامه نماز جماعت در مدارس فاقد نمازخانه استفاده از ظرفیت مساجد همجوار ضروری است و این امر زمینه ساز پیوند مسجد و مدرسه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کلام الله صفری پیش از ظهر دوشنبه در جلسه شورای قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل با تاکید بر تولید محتواهای فاخر و اثر گذار در حوزه ترویج اقامه نماز برای دانش آموزان اظهار کرد: در حوزه ترویج اقامه نماز تولید محتواهای فاخر و اثر گذار برای دانش آموزان ضروری است و در این بخش اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل رسالت سنگینی به عهده دارد.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات کارشناسی با حضور صاحبنظران حوزه نماز برای یافتن راهکارهای تقویت نماز جماعت در همه سطوح بویژه در مدارس در دستور کار معاونت پرورشی و فرهنگی قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: برای اقامه نماز جماعت در مدارس فاقد نمازخانه استفاده از ظرفیت مساجد همجوار لازم و ضروری بوده و این امر موجب پیوند مسجد و مدرسه خواهد شد.

صفری با بیان اینکه دشمن در جنگ ترکیبی اخیر شبهات بسیار زیادی را در بین دانش آموزان ایجاد کرده است، گفت: استفاده از روحانیون طرح امین با هدف اقامه نماز جماعت در مدارس و پاسخگویی دقیق و مناسب به شبهات خیلی مفید و مؤثر خواهد بود.

وی با اشاره به برگزاری سالانه اجلاسیه سراسری نماز در سطح کشور تصریح کرد: کلیه نواحی و مناطق استان قبل از اجلاسیه کشوری، برنامه ریزی لازم جهت برگزاری اجلاسیه نماز در مناطق خودشان را در دستور کار قرار دهند.