اردبیل-مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل گفت: اردبیل در آبان ماه سال‌جاری میزبان مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، ملیحه ملک‌زاده فرد بعدازظهر دوشنبه در جلسه هم‌افزایی و هماهنگی مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با بیان اینکه استان اردبیل از استعدادها و ظرفیت‌های خوبی در حوزه فرهنگ به‌خصوص قصه برخوردار است، اظهار کرد: اردبیل در تاریخ ۲۱ و ۲۲ آبان ماه سال‌جاری میزبان مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی خواهد بود که این جشنواره فرصت مناسبی برای شناسایی و پرورش استعدادهای اردبیل است.

وی با اشاره به تحت تأثیر قرار گرفتن جایگاه قصه با ورود ابزارهای الکترونیکی از قبیل گوشی‌های هوشمند، افزود: بازیابی جایگاه قصه به‌عنوان میراث ناملموس فرهنگی کشور و فعالیتی جدی در نظام تربیتی، هدف‌گذاری پرورشی را عینیت خواهد بخشید.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل با بیان اینکه قصه به‌عنوان یکی از همین ابزارهای تربیتی از جایگاه ویژه‌ای در نظام تعلیم و تربیت برخوردار است، ادامه داد: امروزه استفاده از روش‌های غیرمستقیم در آموزش هنجارها و باید و نبایدهای رفتار فردی و اجتماعی موردتوجه قرار دارد.

ملک‌زاده فرد با اشاره به کسب تجربه‌های مثبت از دوره‌های قبلی این جشنواره، خاطرنشان کرد: با ایجاد فرصت برای علاقه‌مندان به قصه‌گویی در این جشنواره، شاهد شکوفایی استعدادهایی از مناطق روستایی این منطقه در گروه‌های سنی نوجوانان بودیم.