خرم‌آباد - رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی لرستان تأکید کرد: دین‌داری رمز موفقیت و ماندگاری نهاد خانواده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید اسماعیل حسینی مازندرانی امروز سه‌شنبه در مراسم جشن زوج‌های فرماندهی انتظامی لرستان، اظهار داشت: پیامبر اسلام (ص) خاتم پیامبران و برترین شخصیت جهان هستی است که با رسالت الهی خویش جهانیان را از ورطه جهالت و فساد، نجات داد و با تعالیم انسان‌ساز قرآن و سنت، راه سعادت و تکامل و پیشرفت را به بشر نشان داد و تمدن عظیم اسلامی را در سرزمینی که از تمدن و پیشرفت بهره چندانی نداشتند، پایه‌ریزی کرد.

وی با بیان اینکه نعمتی باعظمت‌تر از نعمت وجود نبی اکرم (ص) نیست، اظهار کرد: نزول حضرت محمد (ص) در عالم هستی، سرچشمه‌ای برای حیات طیبه و معنویت بشر به وجود آورد.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی لرستان، ادامه داد: یکی از برکات این میلاد مسعود، امکان‌پذیر شدن درک حقیقت توحید برای بندگان خدا بود و نکته مهم در این است که خود خداوند متعال، رسولش را باتربیت الهی تأدیب و به‌عنوان نبی خدا و اختیاردار دین مبعوث فرمودند تا بشریت را وارد حیات طیبه کنند.

حجت‌الاسلام اسماعیلی با بیان اینکه اراده خدا در رساندن بشر به مقام توحید و قرب است، افزود: پروردگار متعال با نزول نبی خود از وی خواست تا غل و زنجیرها را از انسان باز کند و آنها را به مقام عبودیت و بندگی خداوند برساند و خداوند در این مسیر و برای تحقق این مأموریت‌ها، امکاناتی در اختیار نبی اکرم (ص) قرار داده که مهم‌ترین این امکانات، قرآن و اهل‌بیت (ع) است، نعمتی که به هیچ پیامبر دیگری داده نشده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، به امر مهم ازدواج اشاره کرد و گفت: مسئله ازدواج و تشکیل خانواده در شرع مقدس امر بسیار مهمی است و فواید بسیاری دارد، اما مهم‌ترین فایده و هدف ازدواج، عبارت است از تشکیل خانواده و تشکیل خانواده، اساس همه تربیت‌های اجتماعی و انسانی است.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی لرستان، ازدواج را یکی از موهبت‌ها و نعمت‌های پروردگار دانست و گفت: ازدواج یکی از موهبت‌ها و نعمت‌های ارزشمند خدا است، اگر شخص متوجه نعمت بودن ازدواج نشود طبیعی است که شکر آن را هم به جا نمی‌آورد، و وقتی شکر آن را به جا نیاورد چه‌بسا که از رحمت الهی که با شکر متوجه انسان می‌شود محروم می‌ماند.

وی افزود: توقعی که خدا از ما در مقابل این نعمت دارند، این است که با این نعمت، خوب رفتار کنیم و این رفتار خوب را در اسلام، معین کرده‌اند که همان رعایت اخلاق در خانواده و با همسر خویش است.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی لرستان در بخش دیگری از سخنان خود دین‌داری را رمز موفقیت و ماندگاری خانواده دانست و گفت: در بنا و تشکیل خانواده و در حفظ خانواده باید احکام اسلامی را رعایت کرد تا خانواده باقی بماند، ازاین‌رو در خانواده‌های متدین که زن و شوهر به این حدود اهمیت می‌دهند، می‌بینید که سال‌های متمادی با هم زندگی می‌کنند و محبت زن و شوهر به یکدگر باقی می‌ماند و این نوع خانواده‌ها، محکم‌تر، بهتر، قوی‌تر، و محیط امن‌تری برای فرزندان و کودکان خواهند بود.

حجت‌الاسلام حسینی مازندرانی ضمن قدردانی ویژه از خانواده‌های مأموران پلیس لرستان، گفت: این توفیقات انتظامی و امنیتی به دست نیامد مگر با تلاش شبانه‌روزی تمامی کارکنان پلیس و خانواده آنها که سختی و سنگینی این کار بر دوش آنها نیز بوده است.

وی، آرامش در خانواده را رکن و اساس یک مدیریت خوب دانست و افزود: این آرامش تأثیر مستقیم در عملکرد کارکنان دارد، اگر نقش پشتیبانی‌کننده و همراهی و هماهنگی همسران کارکنان انتظامی نباشد موفقیتی در کار نیست.

بنابراین گزارش، در این مراسم از ۵۸ زوج فرماندهی انتظامی لرستان تجلیل به عمل آمد.