رئیس عمومی اداره ملی غذا و دارو امارت اسلامی افغانستان با بیان اینکه گروه پنج می تواند سلامت مردم منطقه را تضمین کند، گفت: می توانیم با کشورهای گروه پنج روابط خوبی برقرار کنیم.‌

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالباری عمر، در حاشیه بیست و هفتمین اجلاس تخصصی کشورهای عضو گروه پنج که در تالار شهید سلیمانی وزارت بهداشت برگزار شد، ضمن سپاسگزاری از وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران به دلیل دعوت از هیأت افغانستان و برگزاری این اجلاس، اظهار داشت: این اجلاس بسیار خوب و عالی برگزار شد و ما می‌توانیم با کشورهای عضو گروه پنج روابط خوبی در زمینه تأمین ملزومات پزشکی و دارویی و دیگر اقلام مورد نیازمان برقرار کنیم و در این زمینه‌ها صادرات و واردات داشته باشیم.

وی افزود: در چنین اجلاس‌هایی کشورها می‌توانند تجارب و اطلاعات شأن را با یکدیگر به اشتراک گذاشته و سلامت و صحت مردم کشورهای منطقه را حفظ کنند و توسعه دهند.

رئیس عمومی اداره ملی غذا و دارو امارت اسلامی افغانستان با بیان اینکه افغانستان یک کشور غریب و فقیر و در چهار دهه گذشته درگیر جنگ بوده و نیازهای خود را با واردات تأمین می‌کند، بیان داشت: هیأت‌های افغانستان در چنین اجلاس‌هایی می‌توانند از تجارب ایران و سایر کشورها به درستی استفاده کنند.

وی تاکید کرد: جلوگیری از داروی قاچاق و خارج از ضوابط و معیارها یک موضوع مهم دیگر مورد بحث در این اجلاس است و این گونه مشکلات می‌تواند از طریق چنین کنفرانس‌هایی حل و فصل شود.

وی گفت: روابط تجاری و اقتصادی طی این اجلاس ها می‌تواند قوی‌تر و وسیع‌تر شود. ما می‌توانیم با یکدیگر تفاهم داشته باشیم و بر اساس آن تجارت، صنعت و تکنولوژی یکدیگر را حمایت کنیم و از تجارب هم بهره ببریم.