دبیر شبکه متخصصان آموزش عالی از عضویت ۱۶۰۰ نفر در این شبکه خبرداد و گفت: دانشگاه‌های تهران، تربیت مدرس، علامه طباطبایی، ارومیه و رازی دانشگاههای دولتی با بیشترین عضویت در این شبکه هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل ازموسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی، نجف آقایی دبیر شبکه متخصصان آموزش عالی درششمین جلسه شورای سیاستگذاری شبکه متخصصان آموزش عالی (شماع)، ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در خصوص راه‌اندازی و عضوگیری در شبکه و رونمایی از شبکه با حضور وزیر علوم و روسای برخی دانشگاهها در کنگره آموزش هدفمند، مهارتی و نیاز محور، به طبقه‌بندی اعضای شماع بر اساس ویژگی‌های جمعیت شناختی پرداخت.

وی گفت: حدود ۸۶ درصد اعضای شبکه تحصیلات دکتری و حدود ۶ درصد نیز دارای تحصیلات کارشناسی ارشد هستند. همچنین ۷۹ درصد اعضای هیات علمی دانشگاهها، ۱۱درصد دانشجو و ۶درصد نیز دانش آموخته دانشگاهی هستند.

آقایی ادامه داد: براساس نوع دانشگاه ۱۱۴۷ نفر اعضای شبکه عضو دانشگاههای دولتی، ۲۵۳ نفر عضو پیام نور، ۸ نفر از دانشگاههای خارج از کشور و ۱۳۰ نفر نیز از سایر دانشگاهها هستند.

آقایی افزود: براساس طبقه‌بندی اعضاء بر اساس حوزه تخصصی نیز ۴۸ درصد در حوزه علوم انسانی، ۲۱ درصد در حوزه فنی و مهندسی، ۱۷ درصد در حوزه علوم زیستی و زمین شناسی و ۱۲ درصد نیز در علوم پایه فعالیت می‌کنند و دانشگاه‌های تهران، تربیت مدرس، علامه طباطبایی، ارومیه و رازی دانشگاههای دولتی با بیشترین عضویت در این شبکه هستند.

مشاور رئیس موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی به طرح فعال‌سازی شبکه متخصصین آموزش عالی (شماع) پرداخت و گفت: ارتقاء سایت شبکه شماع به لحاظ فنی در سطح ملی و بین‌المللی، تخصیص اعتبار مشخص در بودجه پژوهشی موسسه جهت توسعه میزهای تخصصی، ایجاد تسهیلات و تشویق‌های مادی و معنوی جهت ایجاد انگیزه کاربران، تدوین و تصویب آیین‌نامه امتیاز پژوهشی در ترفیع و ارتقاء اعضای هیأت علمی در ارتباط با مدیر میز و اعضای آن، ایجاد ارتباط شبکه‌ای با لینک‌های علمی- پژوهشی در سطح کشور (در دانشگاه‌ها، انجمن‌های علمی، مراکز علمی و سیاستگذار حوزه آموزش عالی) و ایجاد بستر استفاده کاربران از تسهیلات و خروجی های آماری و پژوهشی مؤسسه برخی از اقداماتی است که برای فعال سازی شبکه در حال انجام است.

آقایی در پایان گزارش عملکرد شش میز پژوهشی مصوب را نیز برای حاضرین تشریح کرد.