کرمانشاه- مسئول قرارگاه ملی نوجوانی دختران کرمانشاه گفت: رویداد تربیتی دختران حاج قاسم با هدف شناسایی استعدادهای حوزه فرهنگی در کرمانشاه برگزار شد.

روناک امامی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری دومین رویداد تربیتی دختران حاج قاسم در استان کرمانشاه، اظهار کرد: این مراسم در روز سه شنبه یازدهم مهرماه به منظور هدف شناسایی استعدادها، توانمندسازی‌ها، شبکه سازی دختران، توسعه مهارت‌های اجتماعی، استقلال و شیوه زندگی سالم در سالن آمفی تئاتر دانشگاه صنعتی کرمانشاه برای دومین سال برگزار شد.

وی افزود: دومین رویداد تربیتی دختران حاج قاسم استان کرمانشاه برای مدت سه روز در رده‌های سنی ۱۵ تا ۲۰ سال ویژه دختران برگزار شد که با برپایی این مراسم به دنبال آموزش نحوه کار فرهنگی که نتیجه بخش و اثر گذار باشد، هستیم.

مسئول قرارگاه ملی نوجوانی دختران استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه نقش و میزان اثرگذاری بالای دختران از ابتدای انقلاب تاکنون، تصریح کرد: در رویداد تربیتی دختران حاج قاسم دختران یاد می‌گیرند که علاوه بر نقش فرزندی با سایر نقش‌ها از جمله نقش مادری و همسری را نیز آشنایی پیدا کنند.

امامی خاطر نشان کرد: کاهش آسیب‌های اجتماعی یکی دیگر از اهداف رویداد تربیتی دختران حاج قاسم بوده که در بحث ایجاد کارگروه و تشکل‌های دختران در مناطق مختلف کمک کننده خواهد بود و رفته رفته از آنها در راستای گره گشایی و حل مشکلات استفاده کرد.

وی با بیان اینکه رویداد تربیتی دختران حاج قاسم رویکردی عملیاتی محور است، گفت: با برپایی کارگاه‌های عملیاتی در این رویداد همراه با نشاط و تحرکات دانش آموزان را به سمت برنامه‌های هدفمند فرهنگی تشویق می‌کنیم.

امامی در پایان یاد آوری کرد: در این رویداد به منظور جذب افراد از طریق ادارات مختلف پایش اولیه صورت گرفت و سپس به صورت مجازی پیش رویداد آن برگزار شد و در یازده گروه یازده نفره برای حضور در رویداد اصلی تقسیم بندی شدند.