زاهدان- سرعت گیرهای غیر استاندارد و بدون هیچ آرم و علائم به جای آنکه ابزاری برای کنترل سرعت خودروها و پیشگیری از وقوع تصادفات باشد، بلای جای خودروها و مردم در کلان شهر زاهدان شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر -پوریا جهان تیغی- تپه نوردی رانندگان در خیابان‌های کلان شهر زاهدان دغدغه‌ای همیشگی است که باعث شهروندان پس از یک خواب شبانه در طول روز با سرعت گیرهایی که به یکباره ظاهر شده اند شوکه شوند، معضلی که علاوه بر مردم شهر مسافران و گردشگران را هم کلافه کرده به این علت سرعت گیرهای بی‌شمار همچون قارچ در فاصله چندمتری از هم آن هیچ آرم و علائمی به‌جای آنکه باعث کاهش خطرات و تصادفات شوند خود عاملی بر ایجاد ترافیک و تصادف شده است.

در حالی که به عقیده شهروندان اگر زحمت تعدد سرعت گیرها که بر دوش مسئولان شهرداری افتاده صرف پر کردن گودال‌های عمیق سطح خیابان‌ها می‌شد شاید مردم گلایه کمتری از عملکرد ضعیف آنها داشتند.

با این وجود اما در سنوات اخیر در تمام خیابان‌ها و گاهی اوقات کوچه پس کوچه‌های کلان شهر زاهدان علاوه بر مردم، خودروها نیز غافلگیر می‌شوند به طوری که سرعت گیرهای غیراستاندارد و بدون هیچ آرم و علائم و یا چاله چوله های مختلف که جامانده از اجرای پروژه گازکشی و دستگاه‌های خدمات رسان هستند، باعث شده تا این منطقه بهشت جلوبندی سازها و آپاراتی‌ها شود و خسارت‌های هنگفتی بر خانواده‌ها تحمیل کند.

پرس و جو از مسئولان خبر از داشتن مجوز و یا دستور رسیدن از مقامات مختلف بوده اما نظارتی بر حسن انجام پروژه و یا اجرای سرعت گیرهای غیر استاندارد با بهره گیری از آسفالت اما با پستی و بلندی و بدون علامت‌های اخطاری و انتظامی لازم نیست و همین موضوع باعث نارضایتی از اعضای شورای شهر و شهرداری‌های مناطق مختلف این کلان شهر که اکثراً از یک طیف و جریان خاصی بوده و حسب تأکیدات روی کار آمده‌اند، شده است.

معاونت حقوق عامه دادستانی مرکز سیستان و بلوچستان همانطور که در حوزه سلامت و مواد غذایی ورود بسیار خوبی در ماه‌های اخیر داشته باید به صورت جدی به این موضوع نیز ورود کرده و با خاطیان برخورد جدی داشته باشد.

متأسفانه دستگاه‌های نظارتی آنطور که باید به دلایل مختلف از اجرای فعالیت‌های نظارتی در این حوزه غافل شده‌اند و نیاز است تا تلنگری به آنان زده شود تا شاید بخشی از مشکلات مردم در این بخش حل شود.