رشت- همزمان با نخستین روز هفته ملی کودک ویژه‌ برنامه «کودک شاد، طبیعت پاک» در رشت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان امروز شنبه در حاشیه نخستین روز از هفته ملی کودک ضمن تبریک این ایام اظهار کرد: هفته ملی کودک امسال با فعالیت‌های زیست محیطی کانون پرورش فکری استان گیلان آغاز شد و کودکان شاد ایران اسلامی طی ویژه برنامه‌ای نشاط بخش و هدف‌مند، به طبیعت پاک لبخند زدند.

سید جلیل میرعظیمی با بیان اینکه رویکرد این مجموعه در توجه ویژه به خواسته‌ها و علایق آینده سازان ایران اسلامی است، گفت: لازم است با نگاه به گذشته و حال، تفاوت‌های نسل دیروز و امروز را دریافته و بر همین اساس برنامه ریزی کنیم.

وی برگزاری ویژه برنامه کودک شاد، طبیعت پاک را فعالیتی هدف‌مند و مبتنی بر نیازسنجی ارزیابی‌کرد و با اشاره به شعار هفته‌ملی و روز جهانی کودک افزود: «کودکی بهتر، زندگی بهتر»، نیازمند تلاش مستمر و برنامه‌ریزی برای نسل کودک است و اجرای فعالیت‌های زیست‌محیطی و حرکت در جهت پاس‌داشت از طبیعت و موهبت‌های خدادادی به این امر کمک می‌کند.

میرعظیمی با اشاره به اینکه فعالیت‌های خلاقانه و هدف‌مند کانون برای تمامی مخاطبان اختصاص دارد، ادامه داد: برگزاری بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی و اکران پویا نمایی سینمایی «بچه‌زرنگ»، محصول مشترک کانون پرورش فکری و مؤسسه هنر پویا را از جمله این برنامه‌ها است.

همراهی کانون پرورش فکری با محیط زیست فرصتی برای آینده سازان است

«علی محمدپور» معاون محیط انسانی اداره کل محیط زیست گیلان در ادامه این مراسم ضمن مهم برشمردن جایگاه کودک و با تاکید بر فعالیت‌های کودک‌محور کانون گفت: پیشینه همراهی کانون پرورش فکری با مجموعه‌های فعال در عرصه صیانت از محیط‌زیست، همچون «جایکا» و «سپید ماکیان»، امکانی مناسب و فرصتی برای آگاهی‌بخشی به آینده‌سازان ایران اسلامی است.

محمدپور برگزاری ویژه برنامه «کودک شاد، طبیعت پاک» را نمونه‌ای موفق از این برنامه‌های مشترک دانست و گسترش و تعمیق این همکاری‌ها را خواستار شد.

در ادامه این ویژه‌برنامه با قصه‌گویی فاطمه رمضان‌پور، عضو نوجوان مرکز شماره ۳ کانون رشت، اجرای مسابقه حضوری با موضوع بازیافت و نمایش کلیپ فعالیت‌های دستگاه‌های همراه بود.

نمایش موشن گرافی پوستر جشنواره قصه‌گویی کانون و برپایی کارگاه فعالیت‌های زیست‌محیطی از سوی فاطمه ابراهیمی، سرپرست واحد محیط‌زیست شرکت سپید ماکیان با موضوع دوستی با طبیعت و راه‌های مقابله با آلودگی‌های محیط‌زندگی، اهدای کتاب به کودکان و برپایی کارگاه آموزش کاردستی، از دیگر برنامه‌های این روز به‌شمارمی‌رفت و با گشایش خانه محیط‌زیست در مرکز شماره ۳ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رشت همراه شد.

این مرکز که هم‌زمان با هفته ملی کودک سال ۱۴۰۲ و به‌منظور ارائه آموزش‌های زیست‌محیطی در مرکز تخصصی علوم و نجوم گشایش‌یافت، در طول سال پذیرای مخاطبان خواهد بود و کارشناسان فعالان در عرصه محیط‌زیست، ضمن آگاهی‌بخشی به کودکان و نوجوانان، بر اهمیت صیانت و پاس‌داشت از محیط‌زندگی و موهبت‌های خدادادی تاکید خواهند کرد.