معاون بهداشت وزارت بهداشت، بر تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز برای دسترسی بهورز به مردم، گفت: بهورز ما نیاز به موتورسیکلت دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین فرشیدی، در خصوص لزوم تأمین نیروی انسانی مورد نیاز در حوزه بهداشت، افزود: موضوع افزایش زیرساخت‌های شبکه بهداشتی کشور و نوسازی آن مورد توجه است که در صورت مهیا بودن فضا و ساختمان، دستور جذب صادر خواهد شد.

وی ادامه داد: سه موضوع در بحث زیرساخت‌ها مورد اهمیت است؛ نیروی انسانی، مهیا شدن ساختمان و ارائه محتوا که اکنون دوستان ما در خصوص جمعیت و بیماری غیرواگیر در حال به روز رسانی هستند تا قابلیت اجرا داشته باشد و در خصوص نیروی انسانی برای بهورزها مشکلی نداریم چرا که اکنون ۴ هزار بهورز در حال جذب هستند.

فرشیدی با اشاره به اینکه برای جذب بهورز زیرساخت‌هایی مورد نیاز بوده که در حال تکمیل شدن است، افزود: مثلاً برای بهورزها موتورسیکلت نیاز است تا به مردم دسترسی داشته باشند و ما در ایرانشهر ۵۹۰ دستگاه موتورسیکلت آماده کردیم.

معاون وزیر بهداشت گفت: کارشناسان حوزه سلامت شامل مراقب بهداشت و یا کارشناس تغذیه هستند که هر ۴۰ هزار نفر باید یک نفر در مراکز جامع سلامت باشد، اما نکته مهم کمتر مورد توجه قرار گرفته چرا که ما اکنون برای ۳ هزار نفر ۲ کارشناس مراقب سلامت اضافه کردیم و در صورتی که تأمین بودجه آن صورت گیرد، برای مهم‌ترین بخش تقویت نیروی انسانی کار می‌کنیم.

وی افزود: هر کجا لازم باشد مراقب و جمعیت به هم متصل شود به سراغ پزشک می‌رویم که مراقب به جمعیت و جمعیت به پزشک متصل شود که این برای بازسازی شبکه آماده می‌شود.

فرشیدی با اشاره به اینکه در شبکه نیروی انسانی ۶۰ هزار نفر نیروی انسانی کم دارد، اضافه کرد: در همین مدت حدود ۹ هزار نفر جذب می‌شوند و با این چیزی که در سلامت خانواده آماده شده و ۲ تا ۳ هزار نفر جذب می‌شوند و ما در خانه بهداشت و آموزشگاه بهورزی هیچ مشکلی برای گرفتن نیرو نداریم؛ در صورتی که هرکجا فضا آماده باشد جذب می‌کنیم و در نظر داشته باشید که این نیروها تا ۲ سال دیگر وارد سیستم می‌شوند.