همدان-معاون امور جوانان استان همدان گفت: اولین مرکز تخصصی همسان گزینی ازدواج در استان همدان راه‌اندازی شد.

میلاد مرادی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به راه‌اندازی مرکز همسان‌گزینی اظهار کرد: اولین مرکز تخصصی همسان‌گزینی در استان همزمان با میلاد پیامبر اکرم (ص) افتتاح شد این مرکز برای افرادی که تصمیم به ازدواج دائم دارند، راه‌اندازی شده و مشاوره‌های قبل ازدواج تا پس از عقد و زندگی زناشویی ارائه می‌شود.

وی افزود: افراد که متقاضی مجوز مراکز همسان‌گزینی هستند می‌توانند به سامانه درخواست مجوز مراجعه کنند و مجموعه امور جوانان این افراد را به سازمان تبلیغات معرفی و از آنها مصاحبه تخصصی گرفته می‌شود و در پایان به این افراد مجوز داده می‌شود.

معاون امور جوانان استان همدان با اشاره به اینکه سه مرکز همسان گزینی در ۶ ماه دوم سال نیز افتتاح می‌شود، گفت: ۱۵ مرکز تخصصی مشاوره پیش از ازدواج و خانواده داریم که در قالب مراکز همسان گزینی یک مرکز افتتاح شد افرادی که متقاضی ازدواج هستند با این مراکز ارتباط می‌گیرند علاوه بر اینکه مهارت‌های ازدواج را از این مراکز دریافت می‌کنند، در تمام این مراحل می‌توانند این مراکز همراه زوج جوان باشند.

مرادی خاطرنشان کرد: تحکیم بنیاد خانواده، تسهیل فرایند ازدواج برای جوانان، نهضت صحیح ازدواج، همکف گزینی، مشاوره‌های دقیق پیش از ازدواج از اهداف این مراکز است، اگر مشکلی در حین ازدواج برای جوانان اتفاق افتاد بتوانند با این مراکز در ارتباط باشند و مشکلات خود را برطرف کنند.

وی افزود: این مراکز به دنبال برقراری ازدواج آسان، موفق و پایدار است که با توجه به بررسی و شناخت دو طرف صورت می‌گیرد تا افراد بتواند با شناختی دقیق قدم بردارند تا در استان شاهد کاهش طلاق و افزایش جمعیت باشیم.

معاون امور جوانان با اشاره به اینکه یکی از اقدامات مراکز همسان‌گزینی تمرکز بر افراد مجرد در داستگاه‌های اجرایی سطح استان است، بیان کرد: یکی از دلایل آسیب‌های اجتماعی ازدواج دیر هنگام است بنابراین این مرکز سعی بر آن دارد که از این آسیب‌ها کاسته شود که در ابتدای کار تمرکز بر افراد مجرد در دستگاه‌های اجرایی دارد.

مرادی عنوان کرد: اولین مرکز تخصصی همسان گزینی در همدان چهار راه پاستور و در برج پاستور قرار دارد.