مشهد- مدیر پایگاه‌های تبلیغی و معرفتی حرم رضوی گفت: سالانه در قالب جشن‌های تکلیف، رواق کودک، پایگاه‌های سیار و تشرف‌های گروهی بیش از ۶۰۰ هزار زائر از خدمات حوزه کودک حرم بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام علی پایاب به فعالیت‌های حوزه کودک در حرم مطهر رضوی اشاره و اظهار کرد: مدیریت پایگاه‌های تبلیغی و معرفتی حرم مطهر رضوی خدمات متنوعی را در گروه‌های سنی مختلف به زائران ارائه می‌دهد که یکی از این گروه‌ها کودکان هستند.

مدیر پایگاه‌های تبلیغی و معرفتی حرم رضوی خاطر نشان کرد: کودکان یا همراه پدر و مادر و گاهی نیز در قالب گروهی از مدارس و مهدکودک‌ها به بارگاه منور رضوی مشرف می‌شوند و از برنامه‌های متنوعی که در رواق کودک و یا پایگاه‌های سیاری که در صحن‌های حرم مطهر رضوی دایر است بهره‌مند می‌شوند.

بهره‌مندی روزانه ۱۰۰۰ زائر از خدمات رواق کودک

وی درباره فعالیت‌های رواق کودک حرم مطهر تصریح کرد: رواق کودک از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب همه روزه پذیرای زائران کودک است و سالانه ۳۶۰ هزار کودک در این رواق حضور یافته و از برنامه‌های متنوعی همچون سینما، قصه گویی، پرده خوانی، نمایش، آداب زیارت و… بهره‌مند می‌شوند.

پایاب با بیان اینکه روزانه نزدیک به هزار کودک در برنامه‌های رواق کودک حضور می‌یابند، گفت: موضوع نهادینه شدن فرهنگ زیارت برای کودکان و بهره مندی از نظام کارا و اثر بخش از اهداف اجرای برنامه‌های ویژه کودک است.

مدیر پایگاه‌های تبلیغی و معرفتی حرم مطهر رضوی ادامه داد: تعداد ۶۰۰ نیروی افتخاری در رواق کودک و ۸ پایگاه سیاری که در صحن‌ها و رواق‌های مختلف اعم از رواق دارالمرحمه، دارالحجه، رواق کتاب، صحن جمهوری اسلامی و سایر صحن‌ها دایر است در تلاش هستند مفاهیم دینی و اعتقادی و آموزه‌های رضوی را در اذهان کودکان نهادینه کنند.

به گفته وی، پایگاه‌های سیار و رواق کودک ویژه کودکان سنین ۵ تا ۹ است و به مدت ۴۵ دقیقه تا یک ساعت میزبان کودکان است.

پایاب خاطر نشان داد: فاز دوم رواق کودک با موضوع شهربازی نیز به زودی افتتاح می‌شود و با محوریت شهر قصه اهل بیت (ع) به رواق کودک متصل می‌شود.

مدیر پایگاه‌های تبلیغی و معرفتی حرم مطهر رضوی افزود: با توجه به درخواست مخاطبان رواقی ویژه خردسالان ۳ تا ۵ سال در کنار رواق کودک احداث خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: سالانه در قالب جشن‌های تکلیف، رواق کودک، پایگاه‌های سیار کودک و تشرف‌های گروهی بیش از ۶۰۰ هزار زائر از خدمات حوزه کودک حرم مطهر رضوی بهره‌مند می‌شوند.