اراک- رئیس تامین اجتماعی ساوه گفت: ۴۲ هزار و ۸۳۰ ساوجی مستمری بگیر اصلی و فرعی تامین اجتماعی هستند و اکنون ۷۰۷ نفر از خدمات بیمه بیکاری  بهره مند می شوند.

امیر آوانلو در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه در مجموع جمعیت بیمه شدگان اصلی و فرعی تحت حمایت تأمین اجتماعی ساوه ۱۷۹ هزار و ۱۶۶ نفر هستند، اظهار کرد: تعداد بیمه شدگان اصلی ۷۳ هزار و ۸۷۱ نفر است.

وی شمار مستمری بگیران اصلی این شهرستان را ۲۰ هزار و ۹۰۹ نفر اعلام کرد و گفت: این شهرستان ۴۲ هزار و ۸۳۰ مستمری بگیر اصلی و فرعی دارد.

رئیس تأمین اجتماعی ساوه با اشاره به اینکه هم اکنون ۷۰۷ نفر از خدمات بیمه بیکاری استفاده می‌کنند، ادامه داد: در حال حاضر یک بیمارستان و یک درمانگاه در این شهرستان، خدمات درمانی را به بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه ۷۸.۳ درصد ساوجی‌ها تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند، گفت: در حال حاضر ۵۷۰ واحد صنعتی در ساوه فعال است.

رئیس تأمین اجتماعی ساوه تصریح کرد: گسترش پوشش بیمه‌ای، توسعه کمی و کیفی خدمات، هوشمندسازی و کنترل منابع و مصارف از مهمترین محورهای برنامه‌های تحولی در بخش بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی به شمار می‌روند که با جدیت پیگیری می‌شود.