کرمانشاه- معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی کرمانشاه با اشاره به اینکه آمار سرقت‌ها در کرمانشاه ۱۸ درصد کاهش داشته است، جمع آوری و ساماندهی معتادین متجاهر را عاملی برای کاهش سرقت‌ها دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ فرزاد اکبری معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه صبح دوشنبه در دفتر خبرگزاری مهر استان کرمانشاه حضور یافت و با مدیر و خبرنگاران این مجموعه خبری دیدار و گفتگو کرد.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه در این دیدار با اشاره به نقش و اهمیت رسانه در جامعه، اظهار کرد: اصحاب رسانه به عنوان دغدغه مندان جامعه و حافظان حقوق اجتماعی با سرعت، دقت و صحت در انتشار اخبار تلاش می‌کنند.

وی در ادامه به اقدامات و فعالیت‌های نیروی انتظامی در راستای جلب رضایت، اعتماد و ایجاد امنیت برای مردم اشاره کرد و افزود: ارتقا امنیت پایدار و افزایش خدمات ایمنی مهمترین نقش نیروی انتظامی بوده که با توسعه آن موجبات رشد و بالندگی را در تمام زمینه‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، نظامی و… را به دنبال خواهد داشت.

اکبری تصریح کرد: امنیت و سلامت به عنوان ۲ نعمت نادیدنی در جامعه تنها زمانی ارزشمندی خود را نشان می‌دهند که به خطر بیوفتند و امروز معنی امنیت را با نگاه کردن به کشورهای همسایه در غرب و شرق و ناامنی‌های حاکم بر آنها قابل فهم تر خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی مسئولیت برقراری امنیت و دفاع از دستاوردهای انقلاب را بر عهده دارد، بیان کرد: امروز نیروی انتظامی هم در کشور و هم در استان کرمانشاه با اقدامات انجام شده در راستای تأمین امنیت به پشتوانه مردم کارنامه درخشانی داشته و تا پای جان برای آسایش مردم ایستاده است.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه اضافه کرد: یکی از اقدامات پلیس در جامعه اقدامات پیشگیرانه است که زیر مجموعه پاسگاه‌ها، ایشگاه‌ها و کلانتری‌ها همگی موظف به کاهش درگیری‌ها بوده که در این راستا با استفاده از اقدامات محله محوری در این مسیر آن برداشته تا پلیس تنها در موارد پشتیبانی ورود کند.

اکبری در ادامه با اشاره به آمار ۶ در حوزه طرح‌های اجرایی حوزه نیروی انتظامی، عنوان کرد: در این مدت ۷۸ طرح پشتوانه‌ای و ۲۱۵ طرح مقابله‌ای در استان کرمانشاه دنبال شده که بر همین اساس در آمار وقوع سرقت‌ها با اقدامات ایجابی شاهد روند کاهشی این حوزه بودیم.

وی مطرح کرد: با ورود قاطعانه پلیس در طرح مقابله‌ای و پیشگیرانه برای امر سرقت امسال شاهد کاهش آمار سه ماه دوم سال جاری نسبت به سه ماه اول امسال بودیم که در مجموع در ۶ ماهه نخست امسال شاهد کاهش ۲۸ درصدی سرقت در استان کرمانشاه هستیم.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه ادامه داد: با توجه به اینکه در اکثر مواقع در سایر استان‌ها سرقت‌های کلان آمار بالایی دارند اما این امر در استان کرمانشاه آمار پایین‌تری داشته و تنها ۲۶ درصد سرقت‌ها مهم و ۷۴ درصد دیگر مربوط به سرقت‌های جزئی است.

سرهنگ اکبری به علت آمار سرقت‌های جزئی در کرمانشاه اشاره کرد و افزود: علت اصلی این امر وجود معتادین متجاهری است که در شهر پراکنده بوده و در صورتی که برنامه منسجمی برای جمع آوری آنها صورت گیرد با همکاری تمامی دستگاه‌های مربوطه می‌توان این افراد را با آموزش لازم به فضای اشتغال و ساماندهی نزدیک کرد.

وی همچنین در این بازدید علاوه بر مطالب مطرح شده به آمار معتادین استان، تعداد سارقان، خرده فروشان مواد دستگیر شده، میزان مواد مخدر کشف شده، میزان وقوع تصادفات در ۶ ماه گذشته، میزان ترددهای اربعین از کرمانشاه، فعالیت‌های مرکز فوریت‌های ۱۱۰، برخورد با فروشندگان سلاح و کاهش جرایم در ۶ ماه گذشته نیز اشاره و توضیحات لازم را بیان کرد.