اصفهان _ رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: در نیمه نخست امسال ۲ هزار و ۴۷۱ نفراز شهروندان طی تماس با این سامانه از عملکرد ماموران این فرماندهی تقدیر کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا الوندی در برنامه زنده رادیویی که به موضوع بررسی فعالیت‌های انتظامی اختصاص یافته بود گفت: در هر سازمان و ارگانی احتمال بروز هرگونه خطا و لغزش در بین کارکنان وجود دارد و سازمان گسترده انتظامی هم از این قاعده مستثنی نیست و احتمال اینکه برخی از کارکنان مرتکب تخلفاتی شوند وجود دارد که البته فراجا با راه اندازی سامانه‌های نظارتی دقیق و هوشمند از کارکنان خود مراقبت‌های لازم را به عمل می‌آورد.

وی افزود: تخلفات و جرایمی نظیر اخذ رشوه، اخاذی، آزار و اذیت جسمی و روحی متهمان و یا شهروندان یا عدم رسیدگی به موقع به پرونده‌ها و درخواست‌های مردم و یا عدم حضور به موقع مأموران پلیس ۱۱۰ در صحنه و یا سایر موضوعاتی که مأموران در راستای انجام وظایف محوله، ممکن است مرتکب آن شوند و شهروندان به ما گزارش دهند، توسط کارشناسان مربوطه در بازرسی انتظامی استان به آن رسیدگی و پس از بررسی دقیق برخورد سازمانی و قانونی با خاطی به عمل می‌آید.

رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: با هدف رسیدگی به گزارش‌های مردمی، سامانه تلفنی ۱۹۷ توسط فراجا راه اندازی شده تا شهروندان هرگونه انتقاد، پیشنهاد، نقد و نظر و یا شکایتی از عملکرد مأموران پلیس دارند را به این سامانه اعلام کنند و البته تماس شهروندان بلافاصله پیگیری و نتایج رسیدگی‌ها هم به اطلاع تماس گیرندگان می‌رسد.

سرهنگ الوندی عنوان داشت: از ساعت ۸ صبح تا ۹ شب کاربران سامانه ۱۹۷ پاسخگوی تماس‌های تلفنی شهروندان بوده و از ساعت ۹ شب تا ۷ صبح هم پیام شهروندان در سامانه ضبط و به محض اینکه همکاران در اول وقت اداری در محل کار خود حضور یافتند تماس شهروندان بررسی و جهت پیگیری به رده مربوطه ارجاع می‌شود.

این مقام انتظامی بیان داشت: شهروندان علاوه بر تماس با شماره تلفن سه رقمی ۱۹۷ می‌توانند با از طریق خط مستقیم ۰۳۱۳۲۶۷۹۰۱۲ تماس حاصل کنند و همچنین از طریق اپلیکیش «پلیس من» هم می‌توانند به سامانه ۱۹۷ متصل شوند.

سرهنگ الوندی خاطر نشان کرد: علاوه بر ارتباط تلفنی شهروندان با سامانه ۱۹۷ جلسات ملاقات حضوری و چهره به چهره با فرمانده انتظامی در مرکز استان و فرماندهان انتظامی در شهرستان‌های تابعه را داریم که شهروندان می‌توانند در این ملاقات‌های حضوری دیدگاه‌ها، نظرات، پیشنهادها، انتقادات و شکایات خود را به صورت مستقیم و بی واسطه با فرماندهان انتظامی در میان بگذارند.

وی افزود: شهروندان می‌توانند برای حضور در این جلسات هر دو هفته یک بار روزهای دوشنبه به مرکز نظارت همگانی بازرسی استان واقع در خیابان بزرگمهر - طبقه فوقانی کلانتری ۱۴ مراجعه کنند.

رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: علاوه بر راه‌های ارتباطی مذکور شهروندان می‌توانند به صورت مستقیم با مرکز نظارت همگانی بازرسی کل فراجا از طریق تماس با شماره تلفن ۰۲۱۲۱۸۶۴۴۴۴ ارتباط برقرار کنند و اگر خواسته‌ای داشتند آن را از آن طریق پیگیری کنند. همچنین شهروندان می‌توانند از طریق دور نگار به شماره ۰۲۱۲۱۸۶۴۶۴۶ هم دیدگاه‌ها و نظرات خود در قالب انتقاد، پیشنهاد، تقدیر و یا شکایت از عملکرد کارکنان انتظامی را به مسئولان فراجا منتقل کنند.

سرهنگ الوندی اظهار داشت: در ۶ ماهه سال جاری ۲۲ هزار و ۹۵۹ مورد تماس با سامانه ۱۹۷ فرماندهی انتظامی استان اصفهان برقرار شده که این رقم ۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته و نشان دهنده اعتماد و اقبال عمومی به این سامانه است. ۲ هزار و ۴۷۱ مورد از تماس‌ها در خصوص تقدیر از عملکرد مأموران پلیس بوده، در ۱۴ هزار و ۴۰۹ مورد تماس به شهروندان مشاوره و راهنمایی ارائه شده که در این خصوص ۱۳ درصد افزایش داریم.

رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: در همین مدت تماس‌های مربوط به انتقاد شهروندان از عملکرد کارکنان ۶ درصد کاهش داشته و در تماس‌های مربوط به اعلام شکایت از کارکنان پلیس هم ۳۳ درصد کاهش را نسبت به مدت مشابه سال قبل داشتیم.