بوشهر- رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر گفت: دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه راهبردی نظام، دانشگاه آینده‌ساز و انسان ساز است.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا درویشی صبح سه شنبه در نشست بصیرتی -ما به قله نزدیک شده‌ایم و دفاع مقدس ادامه دارد- در سالن همایش پردیس بنت الهدی صدر بوشهر با تبریک آغاز سال تحصیلی و بازگشایی دانشگاه و حرکت غرورآفرین مبارزان فلسطینی تحت عنوان طوفان الاقصی و تقدیر از همه بانیان این نشست در جمع دانشجویان این دانشگاه اظهار داشت: امیدواریم که این حرکت عظیم منجر به آزادسازی همه اراضی اشغالی از دست دشمن صهیونیستی شود و فلسطین به دامن اسلام برگردد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر گفت: این عملیات موجب نشاط، شادی و غرور مردم در همه جهان اسلام و ملل آزاده جهان شده و بازتاب خبری بسیار بزرگی در دنیا داشته است.

درویشی بیان داشت: مسئولان عالی نظام مقدس جمهوری اسلامی بر روی این دانشگاه حساسیت خاصی دارند، چرا که این دانشگاه، دانشگاه راهبردی نظام، دانشگاه آینده و دانشگاه انسان ساز است.

وی با بیان اینکه امسال حدود هزار و ۶۰۰ دانشجو معلم در این دانشگاه تحصیل می‌کنند، در ادامه خاطرنشان ساخت: وظیفه این دانشگاه تربیت معلم و نه تأمین معلم است و کار اصلی دانشگاه راهبردی فرهنگیان تربیت معلم در تراز انقلاب اسلامی است.

درویشی اضافه کرد: اگر توانستیم معلمی تربیت کنیم که در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد، قطعاً آسیب به نظام به حداقل خواهد رسید و همه ما در مجموعه دانشگاه باید به این مهم اهتمام ویژه داشته باشیم.

وی تصریح کرد: امروز به برکت خون شهدای انقلاب اسلامی در دوران‌های مختلف ما شاهد عزت، قدرت و سربلندی ایران اسلامی در منطقه و جهان هستیم و دانشجویان ما باید با الگوپذیری از شهیدان همواره پیرو منش و رفتار آنها برای رسیدن به قله‌های پیشرفت و بلندآوازه کردن نام کشور در عرصه جهانی برای نیل به اهداف بلند نظام اسلامی باشند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر گفت: برنامه‌های فرهنگی بسیاری امسال در حوزه فرهنگی توسط سازمان مرکزی دانشگاه و ما طراحی شده که از جمله آنها این نشست بصیرتی با حضور سردار پاشا محمدی در راستای تربیت و بصیرت افزایی دانشجویان نسبت به مسائل دفاع مقدس و مسائل بین المللی است که اجرایی شده و سایر برنامه‌ها نیز به مرور اجرایی خواهند شد.

در این نشست احکام اعضای شورای کانون بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر توسط مشاور و دستیار ویژه معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مدیرکل نظارت، ارزیابی و تعالی سازمانی دانشگاه فرهنگیان، رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر، رئیس بسیج اساتید استان به آنها اهدا شد؛ همچنین سرود شهدای دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر در این نشست اجرا و در آغاز مراسم نیز رزم نوازان سپاه امام صادق (ع) سرود جمهوری اسلامی را اجرا کردند.