زنجان-رئیس حوزه هنری استان زنجان گفت: شناسایی و جذب استعدادهای هنری در تمام شاخه‌های هنری از راهبردهای اصلی حوزه هنری است.  

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر نعمتی روز سه شنبه در آئین تجلیل از شرکت‌کنندگان در رویداد هنری «سرو قامتان»، گفت: حوزه هنری بعنوان نهاد انقلابی از نهادهایی است که مولد انقلاب اسلامی است و از بدو تأسیس هنرمندان شاخص و متعهدی را در تمام عرصه‌های هنری تربیت و به جامعه هنری تحویل داده است.

وی پرداختن به هنر دغدغه‌مند و هنری که بتواند راهکاری را برای بهبود حال جامعه‌اش ارائه دهند، اثرگذار و از جمله وظایف حوزه هنری عنوان کرد و افزود: محوریت انقلاب اسلامی مردم هستند و ما در حوزه هنری در تعریف هنر انقلاب می‌گوییم مسئله‌مندی، مردم محوری و بوم‌گرایی؛ سه مؤلفه و عنصر اصلی است که بایستی به آن پرداخته شود.

رئیس حوزه هنری استان زنجان با بیان اینکه ما بعنوان متولیان فرهنگی هنری، هر چقدر نگاه‌مان به موضوع مسئله‌مندی دقیق‌تر باشد، هنرمان ماندگار و اثرگذار خواهد بود.

نعمتی به برگزاری نشست با موضوع اقتصاد هنر در ماه‌های گذشته در حوزه هنری استان زنجان اشاره کرد و خاطرنشان شد: بخش اقتصاد آثار هنری و درآمدزایی آثار هنری هنرمندان یکی دیگر از موضوعاتی است که تلاش می‌کنیم با ایجاد زمینه و بستر فروش آثار در کشور این امکان را برای هنرمند فراهم کنیم که ضن عرضه آثار هنری از آثار خودشان کسب درآمد داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به یکی از راهبردهای نقشه تحول حوزه هنری استان زنجان تأکید کرد: شناسایی و جذب استعدادهای جوان هنری در تمام شاخه‌ها از دیگر راهبردهای ما در نقشه تحولی حوزه هنری استان است که اقدامات جدی در این زمینه شروع کرده‌ایم.

در این نشست از هنرمندان و دانشجویان مشارکت‌کننده در رویداد هنری «سرو قامتان» با اهدا لوح و هدیه نقدی تقدیر بعمل آمد.

رویداد هنری «سرو قامتان» یکی از برنامه‌های حوزه هنری استان زنجان بود که ششم مهرماه ۱۴۰۲؛ بمناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و پاسداشت یاد و خاطره شهدا و رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی زنجان همزمان با آئین گلباران، غبارروبی و ادای احترام به مقام شامخ شهدای دفاع مقدس با حضور مسئولین استانی هنرمندان نقاش و گرافیست جوان استان در گلزار شهدای پایین زنجان برگزار شد.

در این رویداد هنری ۱۸ نفر از هنرمندان رشته هنرهای تجسمی استان حضور داشتند که توانستند ۱۵ اثر پوستر در ابعاد ۷۰*۱۰۰ و ۱ اثر نقاشی فاخر با تکنیک ترکیب مواد بر روی بوم در ابعاد ۴۰/۲* ۱۲۰ همسو با موضوعات هفته دفاع‌مقدس را خلق کنند.

زهرا علمی‌فرد، میثم یعقوبی، فرهاد کریمی، محیا محبی، آیدا افشاری، زهرا محمدی، رقیه هاشملو، فاطمه پیری، زهرا شریفی، علیرضا محمدیان، امیرحسین مهرگینی، نسترن امینی، لیلا محمدی، فاطمه رستمخانی و نهال سهرابی از جمله هنرمندان بودند که از حضورشان در رویداد هنری «سرو قامتان» تقدیر بعمل آمد.