خرم‌آباد - مدیرکل نوسازی مدارس لرستان با بیان اینکه ۲۸ درصد از مدارس این استان تخریبی است، از ساخت ۱۹۲ کلاس درس در مناطق روستایی و محروم این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، یونس بهاروند امروز چهارشنبه در آئین بهره‌برداری نمادین از مدرسه خیر ساز شش کلاسه «ایران من» در شهرستان معمولان، اظهار داشت: در راستای احداث فضاهای آموزشی بر اساس تعهد نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان ۶۷ طرح در قالب ۱۷۰ کلاس درس برای استان تعریف شده بود که با تلاش‌های مستمر در این راستا ۹۱ طرح در قالب ۲۸۲ کلاس و زیر بنای ۳۲ هزار و ۷۴ مترمربع برای شروع سال تحصیلی آماده شد.

وی اظهار کرد: از مجموع این ۲۸۲ کلاس درس ۱۹۲ کلاس در مناطق روستایی، محروم و کمتر برخوردار و ۹۰ کلاس در مناطق شهری احداث شده است چرا که پیشرفت هر جامعه‌ای بستگی به آموزش‌های آن دارد و بعد از حضور معلمان، فضای آموزشی بیشترین تأثیر را بر روحیه دانش‌آموزان دارد.

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان با بیان اینکه مدارس نوساز تأثیر بسیاری بر شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان و نشاط و شادابی آنها دارد، افزود: مدرسه‌سازی سرمایه‌گذاری بزرگ و اقدامی ارزشمند است و در سیل ۹۸ همبستگی و عزت مردم ایران در کمک به حوزه مدرسه‌سازی شهرستان پلدختر دیده شد.

بهاروند، عنوان کرد: مدرسه امروز شهرستان معمولان نیز باهمت مؤسسه مهر گیتی و کمک خانواده «سلطانی» در متراژ ۴۵۹ مترمربع و اعتبار ۳۷ میلیارد ریال احداث شد.

وی افزود: اکنون ۱۱۵ مدرسه «ایران من» در سطح کشور احداث شده است که باهمت خیران مدرسه‌ساز پنج مدرسه «ایران من» در لرستان نیز احداث خواهد شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان، عنوان کرد: ۱۸۷ طرح آموزشی در قالب ۶۷۰ کلاس درس برای این استان در حال احداث است و تلاش می‌شود با وجود کمبود اعتبارات این طرح‌ها تکمیل و بهره‌برداری شوند.

بهاروند با اشاره به اینکه ۵۰ درصد مدارس استان بر اساس شناسنامه مستحکم، ۲۸ درصد تخریبی و ۲۲ درصد نیازمند مقاوم‌سازی هستند، اضافه کرد: با اجرای طرح شهید «پناهی» در مناطق محروم و روستایی لرستان ۱۶۸ طرح آموزشی در این استان اجرا می‌شود.

وی یادآور شد: از مجموع این طرح‌ها ۱۰۳ مورد در دست اجراست که تا پایان مهرماه سال جاری حدود ۷۷ طرح تحویل آموزش‌وپرورش می‌شود و تا پایان سال جاری نیز حدود ۱۰۰ طرح در ۱۰۰ روستای استان بهره‌برداری خواهد شد.

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان، افزود: اکنون ۳۵۰ هزار دانش‌آموز در مدارس لرستان تحصیل می‌کنند.