اصفهان- مشاور امور فرهنگی و اجتماعی مناطق محروم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: پرداختن به حلقه‌های فراموش شده برای تاثیرگذاری و گسترش فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی مورد توجه باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد مقیمی صبح پنجشنبه در همایش «شکوه وصل» که با هدف تجلیل از هیئات و مراکز فرهنگی تبلیغی شاخص استان اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: یکی از صحبت‌هایی که فعالان فرهنگی همواره دارند این است که چرا با وجود برگزاری همایش‌ها و جلسات و کارهایی بسیاری که انجام شده است از برنامه‌ها عقب هستیم؟

وی ادامه داد: پاسخ این پرسش و علت را باید در حلقه‌های فراموش شده جست‌وجو کرد و به اعتقاد من اگر پرداختن به این حلقه‌های فراموش شده در دستور کار قرار گیرد، فعالیت‌های فرهنگی و تبلغی عمق بیشتری خواهد داشت.

مشاور امور فرهنگی و اجتماعی مناطق محروم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دو دسته است برخی مانند سرچشمه جوشان است و برخی دیگر کم عمق است؛ خیلی وقت‌ها کارهای تبلیغی ما عمقی ندارد و اطراف جلسات را پر می‌کند که دلیل آن حلقه‌های فراموش شده است.

مقیمی با بیان اینکه پیامبر ما الگوی سرچشمه‌های جوشان و اثر فعالیت ایشان در کل تاریخ ماندگار است، ابراز داشت: توجه به رفتار و اعمال خود، خانواده، همسایگان، خویشان و دوستان حلقه‌های فراموش شده هستند.

وی با بیان اینکه پرداختن به حلقه‌های فراموش شده نیاز به هزینه ندارد بلکه به محبت و اراده نیاز است، تصریح کرد: پیشنهاد می‌کنیم اگر قرار است کارهای فرهنگی ما برکت پیدا کند به حلقه‌های فراموش شده توجه شود تا حرکتی وسیع و عمیق شکل گیرد.

به گزارش مهر، همایش شکوه وصل با هدف تجلیل از هیئات مذهبی، مراکز فرهنگی تبلیغی شاخص و جوان با رویکرد فعالیت‌های نو و خلاقانه و برگزیدگان مهرواره هوای نو باحضور مسئولان کشوری و استانی و همچنین ۲۰۰ نفر از برگزیدگان هیأت‌های مذهبی و مرکز فرهنگی شاخص استان برگزار شد.