سمنان- نماینده ولی فقیه در استان سمنان پیری و کمبود جمعیت را از جمله دغدغه های امروز استان دانست و گفت: دانشگاه‌ها به موضوع جوان‌سازی جمعیت ورود کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی مطیعی صبح پنجشنبه در دیدار با رئیس جهاد دانشگاهی کشور به میزبانی دفتر خود در سمنان یکی از دغدغه‌های مهم استان را کمبود جمعیت و پیری دانست و تاکید کرد: دانشگاه‌ها به جوان‌سازی جمعیت در استان سمنان ورود کنند.

وی با بیان اینکه نهادهای علمی و دانشگاهی و جهاد دانشگاهی می‌تواند به جوان‌سازی جمعیت ورود خوب علمی داشته باشد، افزود: وضعیت استان در امر فرزندآوری اصلاً مطلوب نیست لذا دانشگاه‌ها در این موضوع ورود جدی داشته باشند.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه اقدامات خوبی در زمینه فرزندآوری صورت گرفته است، گفت: راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری در سمنان یکی از اقدامات خوبی است که در این زمینه صورت گرفته است.

مطیعی مرکز غربالگری سرطان را دیگر اقدام خوب صورت گرفته در استان دانست و بیان داشت: پیگیری‌های جهاد دانشگاهی و مسئولان استانی در راه اندازی این مراکز ستودنی بوده است.

وی با بیان اینکه استان سمنان از ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه نیروی انسانی برخوردار است، گفت: باید از این ظرفیت‌ها به درستی استفاده شود تا بتوانیم بهترین عملکرد را در بخش‌های مختلف داشته باشیم.