ارومیه- رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی از جمع آوری ۶ هزار و ۷۷۰ معتاد متاجهر طی سال جاری در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ ابراهیم جلیل پناه ظهر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به عملکرد پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در شش ماه نخست امسال، افزود: در این رابطه شش هزار و ۷۷۰ نفر معتاد جمع‌آوری و تحویل کمپ‌های خصوصی و دولتی شده‌اند.

وی با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی دستگیری معتادان متجاهر در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزود: مقابله با تولید، ترانزیت، کشت و ساماندهی و برخورد با معتادان متجاهر و خرده‌فروشان و توزیع‌کنندگان مواد مخدر از جمله وظایف پلیس مبارزه با مواد مخدر است.

سرهنگ جلیل پناه اظهار کرد: امروز بزرگترین تهدید برای جامعه در حوزه مواد مخدر فضای مجازی است و پلیس این فضا را رصد می‌کند و در راستای مبارزه با مواد مخدر باید به‌روز باشد و هوشمندانه عمل کند.

وی گفت: پلیس در راستای مبارزه بی‌امان با مواد مخدر، شبانه‌روز پای کار است و به مبارزه با باندها و شبکه‌های توزیع مواد مخدر اقدام می‌کند، اما برای مردم ملموس نیست.

سرهنگ جلیل‌پناه تأکید کرد: مردم در راستای جمع‌آوری خرده‌فروشان و توزیع‌کنندگان مواد مخدر در محلات و معتادان متجاهر دغدغه و مطالبه دارند و پلیس هم همان دغدغه مردم را دارد و اقدامات بسیار جامعی را در این راستا انجام داده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌غربی گفت: در این مدت یک هزار و ۵۵ فقره طرح روزانه و شبانه برای برخورد با توزیع‌کنندگان و معتادان در سراسر استان انجام شده که از این آمار ۳۸۴ طرح در راستای ارتقای امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده و پاتوق‌ها و شیره‌کش‌خانه‌ها با محوریت امنیت محله‌محور بوده است.

وی، با بیان اینکه استفاده از ظرفیت آحاد مردم و دلسوزان جامعه در دستور کار پلیس قرار دارد افزود: ۱۲۶ پاتوق و محل استعمال مواد مخدر در استان پلمب و جمع‌آوری شده است.

سرهنگ جلیل پناه گفت: در راستای مبارزه با خرده‌فروشان و توزیع کنندگان ۲۷۰ فقره طرح تشدید انجام و در این رابطه نیز یکهزار و ۵۲۷ توزیع کننده دستگیر شده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۵۲ درصد افزایش داشته است.