شاهرود- امام جمعه بسطام خواستار رفع مشکلات آب شرب روستای ابر شد و گفت: مسئولان به فکر روستاهای هدف گردشگری بخش بسطام باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید علی رضوی نسب در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بسطام و سی و پنجمین یادواره شانزده شهید روستای نمونه گردشگری ابر به میزبانی مسجد جامع این روستا بیان داشت: با سخاوت‌ترین افراد در جامعه آنهایی هستند که از جان شیرین به عنوان قیمتی‌ترین دارایی خود گذشتند و با اهدای جانشان با خدا معامله نمودند اما نگذاشتند یک وجب از خاک وطن به دست دشمن بیفتند.

وی ادامه داد: بخش بزرگ بسطام با اهدای صدها شهید در جنگ تحمیلی و دفاع مقدس از سردمداران دفاع از ناموس و وطن هستند.

رضوی نسب بزرگداشت شهدا را میراث حضرت زهرا (س) نامید و گفت: خداوند خود از شهدا پذیرایی خواهد نمود و این تفاوت مرگ عادی با شهادت است.

امام جمعه بسطام با اشاره به ظرفیت‌های غنی بخش بسطام چه در باب شهرت و چه در باب علم اظهار داشت: بزرگترین علمای جهان تشیع از این خطه زرخیز به دنیا معرفی شده‌اند و روستای نمونه گردشگری ابر در جوار جنگل هیرکانی که یک میراث طبیعی جهانی است از ظرفیت‌های حائز اهمیت این بخش است.

رضوی نسب با اشاره به طوفان الاقصی و با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص ابهت پوشالی رژیم سفاک و کودک کش اسرائیل بیان داشت: نقطه عطف و فصل نوینی در جبهه مقاومت و معادلات جهانی به وجود آمده و فلسطین با استقامت بیشتری در مقابل استکبار ایستاده است.

رضوی نسب در بخشی از سخنان خود با اشاره آب شرب روستای ابر گفت: آب روستا به لحاظ کمی و کیفی دچار مشکل دارد و از مسئولان دولت مردمی آیت الله رئیسی خواست مشکل آب این منطقه نمونه گردشگری را رفع سازند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات این روستا با ظرفیت بالای گردشگر در استان سمنان نبود یک سالن ورزشی یا ورزشگاه برای جوانان است.

به گزارش مهر، از اقامه نماز جمعه مردم بخش بسطام برای اعلام حمایت از مردم مظلوم فلسطین و محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی از محل نماز جمعه راهپیمایی نمودند و حمایت خود را از جبهه مقاومت و مردم مظلوم فلسطین اعلام نمودند.