سنندج- مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: با هدف توسعه گاز در استان و برخورداری حداکثری مردم از این نعمت الهی امسال تعداد ۹ هزار و ۱۳۹ انشعاب در نقاط مختلف استان اجرا و نصب کرده است.

احمد فعله‌گری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در مورد توجه و اهمیت به توسعه روستاها اظهارکرد: گرچه خشکسالی‌های پیاپی و جذابیت‌های شهری باعث مهاجرت روستاییان به شهرها در سال‌های گذشته شد اما توسعه زیرساخت‌های زندگی از جمله آب، برق، گاز، پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی و عشایر، تقویت امکانات رفاهی نظیر طرح‌های هادی و نوسازی خانه‌های روستایی از تدبیرهای کارساز دولت برای تحقق توسعه پایدار در روستاهاست.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان با اشاره به روند اجرای پروژه‌های گازرسانی در سطح استان بر اهتمام ویژه این شرکت در امر گازرسانی به روستاهای فاقد گاز طبیعی تاکید کرد و افزود: عملیات اجرایی گاز رسانی در بیش از ۴۰ روستای استان کردستان در حال اجراست و با گازرسانی به این تعداد روستا تا پایان سال جاری اهداف استراتژیک گاز کردستان در زمینه گازدار شدن تمام روستاهای دارای سکنه محقق خواهد شد.

وی به تعداد اشتراک‌های شش ماهه اول سال پرداخت و گفت: فرودین یک‌هزار و ۱۹۹ مورد، اردیبهشت ماه یک‌هزار و ۲۰۶، خرداد ماه یک‌هزار و ۵۹۱ مورد، تیرماه یک‌هزار و ۵۲۰ مورد، مرداد ماه یک‌هزار و ۸۷۵ مورد و شهریور ماه یک‌هزار و ۷۴۸ مورد اشتراک پذیری جدید صورت گرفته است.

فعله‌گری افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و تلاش‌های بی‌وقفه همکاران و اجرای پروژه‌های گازرسانی در مسیرهای سخت گذر و کوهستانی در سطح استان، افزایش حجم عملیات برای ارتقا توسعه شبکه و ارتقا خطوط زیر ساختی و مقاوم سازی تأسیس روستاهای سطح استان همچنین افزایش آگاهی جامعه در زمینه مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی از اهداف استراتژیک شرکت گاز استان کردستان است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان خاطر نشان کرد: در سال جاری اهداف این شرکت در زمینه جذب مشترکان جدید ۱۸ هزار و یکصد مورد است که با جذب ۹ هزار و ۱۳۹ اشتراک جدید در شش ماهه اول سال جاری ۵۰ درصد از اهداف این شرکت در جذب مشترکان جدید در سال محقق شده است.

گفتنی است؛ در دولت سیزدهم تعداد ۵۰ هزار مشترک جدید گاز طبیعی در استان کردستان جذب شده است.