اردبیل- مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی برای ۳ روز اول هفته جاری استان اردبیل جوی نسبتاً پایدار پیش‌بینی می‌شود.

مجید کوهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در رابطه با آخرین وضعیت هواشناسی استان اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی برای سه روز اول هفته جاری استان اردبیل جوی نسبتاً پایدار پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه آسمان صاف تا نیمه ابری با افزایش دمای انتظار می‌رود، گفت: هر چند در طول شب و ساعات اولیه صبح در برخی از مناطق مرکزی مه موقتی و در مناطق جنوبی شاهد رگبار و رعدوبرق نیز خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی اردبیل بیان کرد: از بعدازظهر دوشنبه با گذر موج دامنه کوتاه از سطح استان بر مقدار ابرها و سرعت وزش باد افزوده می‌شود و تا ظهر چهارشنبه در غالب مناطق بارش خفیف باران با کاهش دمای هوا پیش بینی می‌شود.

کوهی ادامه داد: با توجه به بارش‌های آخر هفته احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها، کاهش دید افقی در گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی، اصابت صاعقه و احتمال اختلال در عملیات پروازی فرودگاه‌های استان وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: به مسافران و هم استانی‌ها توصیه می‌شود از اطراق و تردد در حاشیه مسیل‌ها، گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی و از صعود به ارتفاعات به ویژه قله سبلان خودداری کنند.