تبریز-مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی گفت: سازو کار ۱۷ بندی گروه پایش به صورت کارشناسی شده طراحی نشده است، هنوز چارت سازمانی و ساختار لازم برای عملکرد موثرگروه پایش وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، واقف بهروزی در وبینار منطقه ۲ وزارت امور اقتصادی و دارایی با بیان این‌که، گروه پایش و رصد بانک‌ها و بیمه‌ها به صورت پایلوت در ۷ استان کشور تشکیل شده، اظهار داشت: ساز و کارگروه پایش در ۱۷ بند طراحی و ابلاغ شده است، بنابراین حجم کاری بیشتری را می‌طلبد.

نماینده وزیر اقتصاد در آذربایجان‌شرقی، خاطرنشان کرد: در استان، گزارش‌های ماهانه بر اساس برخی سازوکارها، استخراج و تهیه می‌شود، رصد عملکرد بانک‌ها در همه حوزه‌ها، رتبه‌بندی در سطح ملی و فراز و فرودهای بانکی مورد رصد و کنکاش قرار می‌گیرد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی، با انتقاد از سازوکار کنونی گروه پایش تصریح کرد: ساز و کار ۱۷ بندی گروه پایش به صورت کارشناسی شده طراحی نشده است، چراکه هنوز چارت سازمانی و ساختار لازم برای عملکرد مؤثر گروه پایش وجود ندارد، بنابراین اگر مشکلات رفع نشود، گروه پایش منفعل شده و به نتایج و اهداف مشخص شده، دست نخواهد یافت.

بهروزی در پایان ابراز داشت: طرح نهضت ملی مسکن، رتبه‌بندی بانک‌های دولتی و خصوصی، تسهیلات خٌرد و جوانی جمعیت، از جمله تکالیفی است که بر عهده گروه پایش و نظارت بر بانک‌ها و بیمه‌های استان قرار داده شده است، این موضوعات به صورت مستمر رصد شده و در صورت لزوم، به بانک مورد نظر تذکر داده می‌شود، در برخی مواقع هم گزارشات منتشر شده در اختیار دستگاه‌های نظارتی نیز قرار می‌گیرد.