اردبیل- معاون استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل گفت:داوطلبان انتخابات مجلس مستندات لازم برای ثبت نام به موقع را تهیه کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا قاسمیان بعدازظهر یکشنبه در حاشیه نشست تخصصی در وزارت کشور اظهار کرد: داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی جهت ثبت نام به موقع در سایت مستندات لازم را تهیه کنند.

وی با اشاره به مهلت قانونی ثبت نام افزود: داوطلبان از ۲۷ مهر ماه تا ۳ آبان ماه فرصت ثبت نام دارند که باید مدارک و مستندات حداقل ۵ سال سوابق اجرایی، آموزشی، پژوهشی و قضائی خود را قبلاً" از مراکز دولتی، عمومی و غیرعمومی، تهیه کرده باشند.

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل بیان کرد: داوطلبان هنگام ثبت نام، پرسشنامه مربوط به سوابق را به دقت مطالعه کرده و مدارک و مستندات خواسته شده را بارگذاری کنند.

قاسمیان ادامه داد: در راستای اجرایی کردن قانون شفافیت در هزینه‌های انتخاباتی، داوطلبان باید یک شماره حساب بانکی غیرتجاری را افتتاح، تعیین و معرفی نمایند و گواهی همان حساب را از بانک مربوطه برای بارگذاری در سامانه ثبت نام دریافت کنند. وی خاطرنشان کرد: در ضمن علاوه بر شماره حساب، مشخصات یک نفر را به عنوان نماینده مالی و یا حسابدار در سایت مربوطه ثبت خواهند کرد.

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل گفت: در مرحله ثبت نام نهایی، ثبت نام داوطلبان فقط از طریق رایانه انجام می‌گیرد و صرفاً افرادی حق ثبت نام دارند که در مرحله پیش ثبت‌نام، اعلام حضور کرده و تا ۲۶ مهرماه کد رهگیری دریافت کرده باشند.

قاسمیان ادامه داد: در این مرحله امکان جابجایی حوزه انتخابیه برای داوطلبان فراهم است و می‌توانند هنگام ثبت نام، حوزه انتخابیه خود را تغییر دهند، همچنین لازم به ذکر است عدم ثبت‌نام در این مرحله، به معنای انصراف از داوطلبی است.