کرج- رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان البرز از برگزاری آیین گرامیداشت روز جهانی عصای سفید در این استان خبر داد.

حمیده سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از برگزاری آئین گرامیداشت روز جهانی عصای سفید در این استان خبر داد.

وی بیان کرد: آئین گرامیداشت روز جهانی عصای سفید در راستای بزرگداشت نابینایان و کم بینایان به ویژه دانش آموزان روشندل، با حضور علی حجر گشت مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز، محمدی فلاح مدیر کل بهزیستی استان البرز، حسینی معاون آموزش ابتدایی استان البرز و دیگر مسئولین در مدرسه استثنایی پویا برگزار شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان البرز افزود: هر ساله بیست و سوم مهرماه به عنوان روز جهانی عصای سفید نامگذاری شده است و این روز بهانه‌ای ارزشمند برای توجه بیشتر به این قشر از جامعه است؛ نماد این روشندلان عزیز، عصای سفید است، عصایی که ضامن جان و سلامت یک نابینا می‌باشد.

وی ادامه داد: ما دانش آموزان و همکاران روشندلی داریم که علی رغم نابینایی، موفقیت‌های بسیاری در عرصه‌های علمی، قرآنی، فرهنگی، هنری و ورزشی در سطوح مختلف، کسب کرده‌اند که جا دارد در همین جا از تلاش و زحمات آنان قدردانی کنم.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان البرز تصریح کرد: حضور چشمگیر این عزیزان در سطوح مختلف علمی، دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و نیز ادارات و شرکت‌ها گویای این واقعیت است که نابینایان به انسان‌های تأثیرگذار مبدل شده‌اند که نمی‌توان نقش آنها را در برنامه‌ریزی‌های خرد و کلان نادیده گرفت.

گفتنی است اجرای سرود دانش آموزی، دکلمه، تقدیر از نفرات برتر مسابقات ورزشی و قرآنی و برپایی نمایشگاه ملزومات کاربردی نابینایان از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.