یزد- مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد از امدادرسانی به هزار و ۴۵۸ حادثه دیده در یزد توسط هلال احمر در شش ماه نخست سال جاری خبر داد.

محسن حرازی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از وقوع ۲۶۶ حادثه و امدادرسانی به هزار و ۴۵۸ حادثه دیده در شش ماه نخست امسال توسط نیروهای امدادی هلال احمر خبر داد.

وی افزود: عملیات‌های انجام شده شامل ۱۰۳ عملیات جاده ای، ۱۰۷ مورد خدمات حضوری، ۱۴ مورد خدمات شهری، ۹ مورد صنعتی و کارگاهی،یک مورد آتش سوزی جنگل و مرتع، چهار مورد خدمات مناسبتی، دو مورد زلزله، دو مورد سیل و آبگرفتگی، یک مورد ریزش آوار و ۲۳ عملیات امداد و نجات کوهستان بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد بیان کرد: به دنبال این عملیات ۶۹ نفر نجات یافتند که ۲۹ نفر بصورت سرپایی درمان شدند و ۴۰ نفر توسط آمبولانس هلال احمر به نزدیکترین مرکز درمانی انتقال داده شدند.

حرازی زاده عنوان کرد: یک مورد عملیات امداد هوایی به مدت دو ساعت و ۱۰ دقیقه و انتقال هفت مصدوم به مرکز درمانی توسط بالگرد هلال احمر در شش ماهه گذشته انجام شده است.

وی با اشاره به اسکان ۶۷ حادثه دیده توسط هلال احمر گفت: خدمات رسانی به حادثه دیدگان توسط ۳۴۳ تیم انجام شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد، میانگین زمان حضور نجاتگران جمعیت هلال احمر استان در صحنه را ۱۵ دقیقه و سه ثانیه و همچنین مدت زمان آغاز تا پایان عملیات را یک ساعت و ۱۴ دقیقه و ۴۱ ثانیه اعلام کرد.

وی یادآور شد: تمامی پایگاه‌ها در تمام شعب هلال احمر استان آمادگی کامل برای اسکان اضطراری در راه ماندگان را در محورهای مواصلاتی استان دارند و شماره ۱۱۲ نیز به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به هموطنان در سطح استان خواهد بود.