بوشهر- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: طی نیمه نخست سال جاری بیش از هزار پرونده تخلف صنفی در استان بوشهر تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی صفوی عصر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی ۶ ماهه نخست امسال بیش از ۱۳ هزار و ۲۶۸ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و خدماتی استان بوشهر انجام شده است.

وی با اشاره به تشکیل هزار و ۹۶ پرونده تخلف در جریان این بازرسی‌ها بیان کرد: این تخلفات به ارزش ۶۰۴ میلیارد و ۶۶ میلیون ریال برای سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر همچنین از ثبت پنج هزار و ۴۳۰ مورد گزارش از طریق سامانه پاسخگویی وزارت صنعت، معدن و تجارت در بخش کالا خبر داد.

وی بیان کرد: عمده گزارش‌ها در بخش منسوجات، پوشاک، کیف و کفش، مواد خوراکی و محصولات غذایی، انواع وسایل نقلیه و لوازم یدکی مصرفی، اقلام آرایشی و بهداشتی، مبلمان و اثاثیه، لوازم خانگی، کالای برقی، مخابراتی و الکترونیکی، مصالح ساختمانی، دخانیات و سایر اقلام بوده است.

صفوی اضافه کرد: عمده گزارشات در بخش خدمات در ۲ بخش خدمات صنفی هشت هزار و ۹۶ مورد و خدمات عمومی غیر صنفی ۲۹ مورد است.

وی افزود: خدمات صنفی به بخش‌هایی نظیر خدمات تولیدی ۷۴۴ مورد، توزیعی سه هزار و ۸۳۰ مورد، فنی ۷۷۶ مورد، خدماتی ۲ هزار و ۷۴۶ مورد بوده است که در بخش خدمات غیر صنفی قالیبافی با ۱۶ مورد بیشترین بازرسی را دارا است.