اعضای هیات رییسه اکوسای روز پنجشنبه در بیست و هفتمین نشست کمیته آموزشی سازمان اکوسای در تهران، جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیداحمدرضا دستغیب در حاشیه نشست هیأت رییسه سازمان اکوسای در جمع خبرنگاران گفت: در این اجلاس، اعضا در ارتباط با جنایت‌های اخیر رژیم صهیونیستی که یک نسل کشی فجیع و هولناک در منطقه و نسل کشی به شمار می‌رود موضع گیری کردند.

وی گفت: در این اجلاس با رؤسای دیوان محاسبات کشورهای عضو سازمان اکوسای در رابطه با موضوع غزه و فلسطین، گفت‌وگو و تبادل نظر کردیم و تصمیماتی نیز در ارتباط با ترغیب کشورهای عضو در رابطه با اعلام محکومیت این جنایت گرفته شد که مورد استقبال همکاران ما در دیوان محاسبات کشورهای اسلامی قرار گرفت و مقرر شد در نشست‌ها، دیدارها و تماس‌ها به این موضوع مهم بپردازند.

رئیس کل دیوان محاسبات اظهار امیدواری کرد که بتواند با اقداماتی که در حد ممکن امکان پذیر است، مانع از نسل کشی این اقدام هولناک در منطقه باشیم.

رئیس سازمان اکوسای همچنین در رابطه با بیست و هفتمین نشست هیأت رییسه اکوسای افزود: هیأت رییسه اکوسای برای تدوین اقدامات سال‌های آینده این سازمان برنامه ریزی و پیش جلسه‌هایی در ارتباط با نحوه همکاری بین دیوان محاسبات کشورهای عضو در حوزه شفافیت و انضباط مالی دستگاه‌هایی که مرتبط با این مجموعه هستند برگزار کرد.
دستغیب خاطرنشان کرد: همچنین مصوباتی داشتیم که با پیشنهاد اعضا و به خصوص پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با نظارت‌های برخط در این نشست مورد تصویب قرار گرفت.

بیست و هفتمین نشست هیأت رییسه و بیست و دومین نشست کمیته آموزشی سازمان اکوسای از صبح امروز پنجشنبه به میزبانی دیوان محاسبات جمهوری اسلامی ایران به عنوان رئیس این سازمان و باحضور رؤسای و مسئولان دیوان محاسبات کشورهای پاکستان، ترکیه، قزاقستان و قرقیزستان در تهران برگزار شد.