تایباد- امامان جمعه تایباد در خطبه‌های امروز نماز جمعه تسنن و تشیع این شهرستان با محکوم کردن جنایات رژیم جعلی اسراییل به ویژه حمله به بیمارستان بر رفتنی بودن این رژیم تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، نماز جمعه ۲۸ مهرماه با حضور اقشار مختلف مردم مسلمان شهر تایباد و به امامت مولانا غلام نبی توکلی، امام جمعه اهل سنت و حجت الاسلام والمسلمین حسین ملکی، امام جمعه اهل تشیع در مساجد جامع احناف و امام صادق (ع) برگزار شد.

مولانا غلام نبی توکلی در جمع نمازگزاران مسجد جامع احناف با تلاوت آیه مبارکه ۵۹ سوره هود اظهار کرد: سنت انبیای الهی این بود که قون خود را نصیحت می‌کردند و البته کلام، روش و واژه‌هایی که همه انبیا در هدایت بشر بکار می‌بردند، یکی است. حضرت هود (ع) خطاب به قوم خود می‌فرماید: «ای قوم من از خداوند طلب آمرزش کنید، سپس (از گناهان خود) توبه کنید تا خداوند آسمان را برای شما ریزان کند و قدرت و قوت شما را هم افزایش می‌دهد».

امام جمعه اهل سنت شهرستان تایباد افزود: استغفار باید ورد زبان ما باشد چرا که وقتی خداوند متعال گناهان شخص یا قومی را بخشید، زمین و آسمان را نسبت به آنها مهربان می‌کند و وقتی چنین شد از نگاه مالی تقویت می‌شوید. قدرت مالی، قدرت جسمانی و قدرت ملی شما را افزایش می‌دهد و دشمنان شما هم تسلیم می‌شوند.

وی در بخش دوم خطبه‌های این هفته با اشاره به کمک‌های مردمی تایباد به زلزله زدگان ولایت هرات گفت: باید از همه مردم مخلص و متدین تایباد تقدیر و تشکر کنم، کمک‌های کم نظیر شما به مردم مظلوم ولایت هرات باعث افتخار بود. ۷ دستگاه تریلی از تایباد به منطقه زنده جان رفت و در آن منطقه تسلیم هلال احمر افغانستان و شورای علمای هرات شد.

مولانا توکلی افزود: بنده از جانب شما مردم متدین به دولت و ملت افغانستان عرض تسلیت گفتم و کمک‌های شما را تقدیم کردم و این بزرگواران نیز از شما و همچنین دولت جمهوری اسلامی ایران که از اولین ساعات زمین لرزه همراه مردم زلزله زده ولایت هرات بود؛ تقدیر و تشکر کردند. لازم است اشاره کنم که کمک‌های مردمی هنوز هم ادامه دارد و از مسیر جمعیت هلال احمر تایباد کمک‌ها را به برادران زنده جان تقدیم می‌شود. همین کمک‌ها و اخلاص شما بود که خداوند بلا را از ما دور کرد و امیدواریم خداوند ما را از مصیبت‌ها دور نگاه دارد.

امام جمعه اهل سنت شهرستان تایباد با اشاره به حمله بی رحمانه رژیم صهیونیستی به بیمارستان الاهلی شهر غزه گفت: دنیا ماهیت نازیستی و فاشیستی این رژیم جعلی را دید ولی چشمان خود را بر هولوکاستی که نتانیاهو و بایدن در حال انجام آن هستند، بست و این باعث شرمساری است برای نژاد بشر و همه مدعیان دروغین حقوق بشر که با ننگ خفه شدند.

این عالم برجسته اهل سنت کشور اضافه کرد: امروز دوره بیانیه نویسی گذشته و باید جهان اسلام یکپارچه و بدون ترس از هر نوع بشری پشت برادران و خواهران مسلمان فلسطین ایستاده و کمک کند، همانطور که جهان کفر پشت سر نخست وزیر سفاک اسرائیل ایستاد؛ هرچند بیانیه پایانی نشست جده، ما را از چنین حمایتی ناامید کرد. دعا کنیم خداوند متعال این رژیم غاصب را نابود و مردم مظلوم و بی پناه فلسطین را آزاد بفرماید.

مسئول این کودک کشی کیست

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ملکی نیز در جمع نمازگزاران مسجد جامع امام صادق (ع) اظهار کرد: تمام جنایتکاران از فلسفه خلقت غافل هستند، از جمله این افراد حاکمان رژیم جعلی صهیونیست و دولت تروریستی آمریکا است که جنایت هولناک بیمارستان الاهلی غزه را رقم زدند.

امام جمعه اهل تشیع شهرستان تایباد افزود: حمله به بیمارستانی که بیماران و مردم در آن پناه گرفته بودند، تمام پروتکل‌های انسانی بین المللی را زیر سوال برد. این جنایت نسل کشی موجب شرم حامیان و دولت کودک کش صهیونیست است، یعنی حقوق بشر آمریکایی جرم و جنایاتی است که این روزها در غزه می‌بینیم.

وی گفت: دولت‌های اسلامی می‌بایست با اتحاد و همبستگی جهت محو این غده سرطانی از منطقه متحد شوند و رذالت و پلیدی ۷۰ ساله صهیونیست و متحدان جنایتکار غربی رژیم موقت کودک کش را خاتمه دهند. آمریکای جنایتکار و انگلیس خبیث مسئول این جنایات و کشتار کودکان و زنان مظلوم و بی دفاع هستند.