شهرکرد_رئیس انجمن سینمای جوانان چهارمحال و بختیاری گفت: هنرمندان فیلم‌ساز این استان با سه اثر مستند و تجربی در چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران حضور دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر قائدی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، با بیان اینکه چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار در پایتخت در حال برگزاری است، اظهار کرد: فیلم‌های «من»، «یک قایق روی دریا» و «روی‌ای یک اسب» از جمله آثار ساخته هنرمندان استان است که در این دوره از جشنواره به روی پرده می‌رود.

وی با بیان اینکه امیرحسین ریاحی کارگردان جوان چهارمحال و بختیاری با فیلم من در بخش فیلم‌های کوتاه تجربی جشنواره تهران به رقابت با دیگر آثار راه یافته به این بخش می‌پردازد، افزود: این فیلم دومین ساخته ریاحی در حوزه فیلم‌های تجربی است که همانند فیلم قبلی او نگاهی متفاوت به وجوه انسانی دارد.

رئیس انجمن سینمای جوانان چهارمحال و بختیاری به همکاری فربد فرزانه با ریاحی به عنوان دیگر کارگردان فیلم من نیز اشاره کرد و ادامه داد: مرجان خسروی بانوی فیلم‌ساز چهارمحال و بختیاری هم که اثرش با نام رؤیای یک اسب توانست تندیس بهترین فیلم مستند از شصت و پنجمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان یزد – ایساتیس را در بهمن ۱۴۰۱ دریافت کند به صورت مستقیم در بخش رقابتی فیلم‌های کوتاه مستند جشنواره چهلم حضور دارد.

قائدی عنوان کرد: فیلم کوتاه مستند رؤیای یک اسب داستان دختر ۱۵ ساله عشایری را روایت می‌کند که به دور از فضای مدرن شهری در اندیشه آرزوهای بزرگی است و این فیلم پیش از جشنواره فیلم کوتاه تهران توانسته است جایزه بهترین فیلم مستند از جشنواره فیلم جنایت و مکافات Crime and Punishment ترکیه و جایزه بهترین کارگردان جوان از جشنواره فیلم‌های کوهستانی تگرنزی Tegernsee آلمان را کسب کند.

وی سومین اثر راه یافته از هنرمندان چهارمحال و بختیاری به چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران را مستند یک قایق روی دریا به کارگردانی آرمان قلی‌پور دشتکی عنوان کرد و گفت: این فیلم بنا به اعلام دبیرخانه جشنواره و در پی مغایرت پیش آمده برای فیلم «شکوه زاگرس» جایگزین این فیلم در بخش مستند مسابقه سینمای ایران جشنواره شد.

رئیس انجمن سینمای جوانان چهارمحال و بختیاری بیان کرد: قلی پور در این مستند روایتی از زندگی و کار یک معلم جوان در روستای چشمه قاسم را پیش چشم تماشاگران قرار داده است و این روایت هنری در آذر ۱۴۰۱ جایزه بهترین مستند کوتاه بخش بین‌الملل شانزدهمین جشنواره «سینما حقیقت» را برای این فیلم‌ساز جوان به ارمغان آورد.

قائدی تاکید کرد: چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران از ۲۷ مهر در تهران آغاز شده است و تا دوم آبان با نمایش آثار راه یافته به این جشنواره ادامه دارد.