جمعی از جامعه پزشکی کشور، در حمایت از مظلومان غزه و محکومیت جنایت رژیم صهیونیستی، بیانیه‌ای صادر کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در این بیانیه که بیش از ۴۰۰۰ پزشک آن را امضا کرده اند، آمده است: سلطه ظلمی هفتادوپنج ساله به پایان خود نزدیک شده و رژیم غاصب اسرائیل به هر خباثتی دست می‌زند تا این پایان را به تعویق بیندازد. بیش از صد هزار شهید فلسطینی در این سال‌ها که عمده آنها غیرنظامیان، زنان و کودکان هستند کارنامه سیاه این خباثت است.

در طی روزهای اخیر بمباران بی‌وقفه تمامی مناطق نوار غزه، بیش از دو هزار کشته و چند هزار زخمی بر جای گذاشته که ده‌ها برابر ظرفیت بیمارستان‌های غزه است. حمله به آمبولانس‌ها و تخریب مسیرهای انتقال مجروحین، جلوگیری از سوخت‌رسانی و قطع برق و بستن مسیر انتقال دارو و امکانات، سیستم درمانی را ناتوان کرده است.

با وجود ممنوعیت حمله به مراکز درمانی طبق معاهدات بین‌المللی، در نقض آشکار قوانین، بمباران بیمارستان‌ها امنیت جانی مجروحین و کادر پزشکی را تهدید می‌کند و بارش بمب‌های فسفری بر سر مردم مظلوم غزه، نهایت وحشیگری و عدم پایبندی رژیم صهیونیستی به قواعد انسانی و بین المللی را به نمایش می‌گذارد.

ما؛ گروهی از جامعه علوم پزشکی ایران، که روزگاری قسم خورده‌ایم از هیچ تلاشی برای نجات جان انسان‌ها فروگذار نکنیم، اکنون که هزاران زن و کودک بی‌گناه فلسطینی در محاصره آتش هستند و دسترسی آن‌ها به امکانات بهداشتی، غذایی و درمانی توسط جنایتکارترین انسان‌ها، محدود شده است چگونه می‌توانیم سوگند خود را فراموش کنیم؟

با امضای این بیانیه، به رسم شرافت انسانی و حرفه‌ای‌مان، آمادگی خود را برای اعزام به غزه و ارائه خدمت به مردم مظلوم فلسطین اعلام می‌کنیم و از همه آزادگان جهان می‌خواهیم برای انجام وظیفه انسانی و الهی خود به پاخیزند و نظاره‌گر این جنایت وحشیانه نباشند.

و پیروزی نهایی از آن مستضعفان است.